TOP

New Balance, Skechers, Rucanor en Golfjunkie richten pijlers op sponsoring

De een gaat in zee met een Paragolfer, de ander met een heel team wielrenners en weer een ander plukt de vruchten van een samenwerking met een BN'er. Sportmerken vergroten hun naamsbekendheid door middel van sponsoring. Elk op hun eigen manier, maar met hetzelfde doel voor ogen.

Skechers voorziet cycling team van schoenen 

In 2012 gaat Skechers het Rucanor-Line Cycling team voorzien van hardloop- en trainingsschoenen. Skechers ProSpeed en Pro TR zijn modellen uit de Skechers Resistance Serie, waar de renners van het Rucanor-Line Cycling op gaan trainen. Deze hardloop- en trainingsschoenen zorgen ervoor dat er zowel tijdens krachttraining maar ook tijdens het hardlopen de juiste stabiliteit wordt gecreëerd, waarbij de druk op gewrichten wordt vermindert en waardoor de kans op blessures af zal nemen.
Jacques Leemans (eigenaar van Leemans Schoenen en hoofd sponsorzaken van het wielerteam) heeft beide partijen bij elkaar gebracht. Een droom van Jacques Leemans is onder andere om met zijn wielerploeg en zijn partners over enkele jaren deel te kunnen nemen aan de professionele wielersport, niet alleen meer zozeer op lokaal gebied maar ook internationaal.

New Balance in de voetsporen van Adidas
New Balance heeft het sponsor-stokje overgenomen van Adidas en een meerjarig contract getekend als sponsor van de ABN AMRO Marathon van Rotterdam. Het bedrijf is daarmee de officiële schoenen- en kledingsponsor vanaf de 32e editie van de marathon, die op zondag 15 april 2012 gehouden zal worden. 

De ABN AMRO Marathon van Rotterdam behoort tot de snelste ter wereld, en is één van de grootste eendaagse evenementen in Nederland. “Deze belangrijke wedstrijd geeft ons de kans om onze internationale groei in running verder uit te breiden, en nog meer aandacht te trekken voor onze innovatieve schoenen, kleding en unieke merkeigenschappen voor hardlopers en atleten van alle niveaus”, aldus Alan Hed, New Balance’s executive vice president, international. New Balance zal haar performance running collectie presenteren op de Marathon Sport Expo, een nieuwe lijn met officiële ABN AMRO Marathon Rotterdam-kleding lanceren en wedstrijdofficials en vrijwilligers van kleding voorzien.

Golfjunkie sponsort paragolfer Jurgen Boon

Paragolfer Jurgen Boon is de nieuwste aanwinst binnen de spelersgroep van het golf en lifestyle merk Golfjunkie. Hij zal het komende jaar veelvuldig op de baan te zien zijn in de kleding van het kledingmerk.
Jurgen is altijd een fanatieke sporter geweest totdat hij in 2006 tijdens een rondje mountainbiken noodlottig ten val komt. Hij loopt hierdoor een dwarslaesie op en is sindsdien verlamd tot aan zijn borst. Voor zijn ongeluk was Jurgen al in het bezit van zijn GVB, maar na een golfclinic tijdens het Dutch Disabled Open raakt hij helemaal enthousiast. Dankzij steun van familie en vrienden is het voor Jurgen vervolgens mogelijk geweest om een paragolfer aan te schaffen; een speciale rolstoel waarbij hij rechtop komt te staan en zo een swing kan maken. Jurgen zegt zelf niet stil te kunnen zitten en is dan ook meerdere malen per week op de golfbaan te vinden, met als doel een zo laag mogelijke handicap te behalen.

Barry Atsma scoort goed voor Rucanor

Volgens sneakermerk Rucanor is een bekend boegbeeld goed voor de verkoop. “De komst van Barry Atsma als ambassadeur is een voltreffer. De doorverkoop van onze huidige wintercollectie footwear ‘loopt’ uitstekend. En zelfs andere bekende Nederlanders vragen nu om onze schoenen”, aldus Martijn Nelissen, CEO van Rucanor. Het merkt meldt via een persbericht dat BN’er Barry Atsma veel beweging voor het merk veroorzaakt. Zo zou het aantal unieke bezoekers van de website in een paar maanden tijd meer dan verdubbeld zijn. “Daarnaast komen we ook in de social media goed in beweging. Dat is echt een kwestie van bouwen en actief zijn. Zo leverde een ludieke actie met Ben Saunders weer veel reacties op”, zegt Martijn Nelissen.