TOP

Net-a-Porter start met verkoop sportkleding

Lidewij Edelkoort voorspelde afgelopen mei al dat sport steeds belangrijker wordt voor de consument en al helemaal in relatie tot mode. De vraag groeit naar functionele, mooie sportkleding die ook gedragen kan worden buiten het sporten. Luxe webwinkel Net-a-Porter ziet de trend ook en gaat active wear verkopen.

Het idee voor Net-a-Sporter, zoals de winkel gaat heten, ontstond zes maanden geleden. “Uit onderzoek bleek dat onze klanten steeds meer bezig zijn met sporten en fitness en daardoor behoefte hebben aan bijpassende kleding”, aldus Alison Loehnis, directeur van Net-a-Porter in de Britse Telegraph. “Vrouwen worden steeds actiever, overal ter wereld.” 

De luxe webshop wil een mix bieden van betaalbare en high end sportlabels met oog voor design. Loehnis: “Voor ons is het belangrijk dat de items niet alleen functioneel zijn, maar dat ze ook gecombineerd kunnen worden met de persoonlijke stijl van onze klanten. We weten dat veel vrouwen gaan sporten en dat ze daarna gelijk doorgaan naar een ontbijt met vrienden. Zonder zich eerst om te kleden.” Een belangrijke categorie voor Net-a-Sporter wordt dan ook ‘Apres sport’. Ontwikkeld voor vrouwen die er modisch uit willen zien na hun work out.

N-A-S gaat op 9 juli de lucht in en heeft kleding voor onder andere tennis, golf, running, yoga, dans en watersport. In het assortiment zitten gevestigde merken als Adidas by Stella McCartney en Nike, maar ook de nieuwe active wear labels Monreal London, Weargrace, Ballet Beautiful, Live the Process, Bodyism en Zimmermann.

Schermafbeelding 20140702 om 110551Schermafbeelding 20140702 om 105704

Beeld: Live the Process / Monreal London