TOP
Stone Island Frankfurt [credit: Stone Island]

Moncler en Stone Island weer winstgevend, miljoen bezoekers Mall of the Netherlands en nephorloge Rolex favoriet namaakartikel

Luxe modegroep Moncler heeft een goed eerste half jaar achter de rug. Verder opent Scotch & Soda nieuwe winkels in België en Duitsland terwijl My Jewellery een voormalige vestiging van Scotch & Soda in Utrecht betrekt. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 29 juli.

Goede halfjaarcijfers Moncler en Stone Island

Moncler, het Frans-Italiaanse moederbedrijf van onder andere de merken Moncler en Stone Island, heeft in het eerste half jaar van 2021 een omzet gedraaid van €621,8 miljoen. Dit is een stijging van 58 procent ten opzichte van €403,3 miljoen een jaar geleden. De inkomsten van het label Moncler bereikten €565,5 miljoen, een stijging van 43 procent op jaarbasis en een stijging van 1 procent in vergelijking met 2019. Het onlangs overgenomen merk Stone Island deed het ook goed met een omzet van €56,2 miljoen in het tweede kwartaal van 2020 met sterke prestaties in alle markten en kanalen, aldus het halfjaarverslag. De nettowinst van de modegroep kwam uit op €58,7 miljoen tegen een verlies van €31,6 miljoen in de eerste helft van 2020 en een winst van €70 miljoen in de eerste helft van 2019.

Uitbreiding Scotch & Soda in buurlanden

Scotch & Soda opent nieuwe winkels in Turnhout (België) en Berlijn. Het Amsterdamse merk wil uitbreiden in beide markten en voert deze expansieplannen versneld door. In België opent het Amsterdamse modebedrijf een nieuwe en rechtstreeks geëxploiteerde brandstore in Turnhout, in het recent geopende winkelcentrum Turnova. Daarmee komt de teller in België op 26 brandstores en negen shop-in-shops. De nieuwe vestiging heeft een oppervlakte van 171 vierkante meter. Klanten kunnen er terecht voor de mannen-, vrouwen- en kinderkledingcollecties, schoenen, accessoires en parfum van het merk.

Lees ook: Scotch & Soda opent nieuwe winkels in België en Duitsland

Nephorloge Rolex favoriet namaakartikel

Uit een onderzoek van vergelijkingssite Uswitch blijkt dat Rolex het meestgezochte merk onder consumenten van namaakartikelen is. Elk jaar wordt er meer dan 225.000 keer online naar de term ‘nep Rolex’ gezocht. Ook vervalsingen van Louis Vuitton en Gucci, met name de tassen en de riemen, zijn populair met respectievelijk 118.800 en 87.600 zoekopdrachten. Op de vierde plek staat Yeezy van Kanye West met 37.200 online zoekopdrachten en dan vooral de Yeezy Boost 350. Verder in de lijst vinden we de te verwachten luxelabels Balenciaga, Versace, Off-White, Chanel en Moncler, maar ook nepartikelen van Crocs, Adidas en Nike.

Twee miljoen bezoekers voor Westfield Mall of the Netherlands

Na de officiele opening in maart het winkelcentrum Westfield Mall of the Netherlands in mei en juni een miljoen bezoekers per maand ontvangen. Dit meldt moederbedrijf Unibail-Rodamco in de halfjaarcijfers. Het voormalige Leidsenhagen in Leidschendam werd de afgelopen jaren getransformeerd naar het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland. Volgens de vastgoedbeheerder wordt 94 procent van de winkelruimtes op dit moment verhuurd.

My Jewellery verhuist binnen Utrecht

My Jewellery verhuist deze zomer naar de Utrechtse Choorstraat, waar het sieradenmerk het voormalige pand van Scotch & Soda betrekt. My Jewellery had al een winkel in de Domstad, aan het Oudkerkhof, maar deze vestiging is inmiddels te klein geworden, aldus het Vastgoedjournaal.

Lees ook: Sharon Hilgers van My Jewellery wil weten wat haar doelgroep bezighoudt: ‘Ik zit elke avond op TikTok’

 

Credit beeld: Stone Island