Modebloggers hebben weinig invloed
De Britse amusementwebsite Hello Magazine! deed onderzoek naar door wie vrouwen hun kledingkeuze laten beïnvloeden. Bijna de helft van de duizend ondervraagde vrouwen tussen de 18 en 34 jaar laat hun kledingstijl beïnvloeden door beroemdheden. Cara Delevingne en Kim Kardashian worden als belangrijkste stijliconen genoemd.
Modebloggers
Uit het onderzoek blijkt ook dat modebloggers hun miljoenen volgers niet voor honderd procent weten te inspireren. Slechts zes procent noemt de bloggers als hun grootste voorbeeld. Daarmee is het de hekkensluiter van het onderzoek.
Andere invloeden
Naast de grote invloed van beroemdheden (48 procent), blijkt dat 31 procent van de ondervraagden het meest doet met de mening van een beste vriend of vriendin wat betreft hun uiterlijk. Verder vindt veertien procent het nog steeds erg belangrijk hoe haar moeder tegen haar outfit aankijkt. Dertien procent haalt haar inspiratie van het straatbeeld. En als laatste wordt dus de modeblogger genoemd.