TOP

Online shopping startup TheFashion.com naar Nederland *

TheFashion.com, een nieuw online shopping webshop en zoekmachine, wil uitbreiden naar onder andere Nederland. Vorige week wist het voor 1,37 miljoen euro aan investeringen binnen te halen.

Naast Nederland staan Zweden en Duitsland op de lijst van landen waar het actief wil worden. De website ging dit voorjaar online en is opgericht door Kasper Vardrup, Ida Adler Olsen, Troels Knak-Nielsen.

Op de homepage van TheFashion staan allerlei thema’s, zoals Basic Instinct, Glitter & Glam en Highstreet Highlights waar bezoekers op kunnen klikken. Op het scherm verschijnen dan kleding, schoenen en accessoires. Wie wil kan een whishlist aanmaken of doorklikken naar de webshop van het betreffende item. Zowel grote webshops als Asos, The Outnett en Mango zijn aangesloten als kleiner nationale boutiques.

`Mode-industrie gefragmenteerd`

Om klanten zo goed mogelijk te bedienen wordt gebruikt gemaakt van speciale algoritmen en technologieën. Wie bijvoorbeeld op een grijze sweater van Alexander Wang klikt krijgt onder in beeld een reek vergelijkbare producten te zien. Er zijn sale alerts en er kan gezocht worden op stijl, merk, sale, kleur en maat.

In een interview zegt Kasper Vardrup dat het idee voor deze online fashion zoekmachine geboren is uit frustratie. “De mode-industrie is nog nooit zo gefragmenteerd geweest”, zegt hij. “Online shoppen is zo tijdrovend geworden en daar wilden wij wat aan doen. Onze ambitie is het opzetten van een one stop bestemming voor mooie producten. Wij maken online shoppen weer simpel en persoonlijk.”