TOP

Marketingdirecteur V&D naar Hema

De marketingdirecteur van V&D vertrekt naar Hema om daar dezelfde functie te vervullen.

Adriana Hoppenbrouwer stapt op als marketingdirecteur bij V&D. Bij haar nieuwe werkgever Hema, zal ze dezelfde functie bekledenMet de overstap komt er een einde aan het tweejarige dienstverband tussen Hoppenbrouwer – die voorheen ook voor Hunkemöller en Nike heeft gewerkt – en V&D. 

Marketing overbodig?

Hoppenbrouwer komt bij Hema in een interessante omgeving. Voormalig baas Ronald van Zetten was overtuigd dat marketing overbodig was. Een voorganger van Van Zetten, René Rekpo, bewees echter het tegendeel. Hema is de laatste jaren in Nederland flink gegroeid, al zijn de resultaten nog niet zoals de keten hoopte. Een marketeer kan hierin een grote rol spelen. Hoppenbrouwer volgt Anne Gien Haan op, die ruim een jaar geleden de winkelketen verliet.

Instore events

Eén van Hoppenbrouwers laatste projecten was een samenwerking met mediaorganisatie Sanoma. “V&D en Sanoma delen de opvatting dat een experience van belangrijke toegevoegde waarde is voor beide branches, namelijk uitgeverij en retail”, lichtte Hoppenbrouwers toe aan Marketing Tribune.

De opzet: retailtainment, instore thema-evenementen in de vijftien grootste filialen van V&D. Als het weekthema bijvoorbeeld yoga is, sluit een Sanoma-titel aan en promoot. Daarnaast kunnen lokale ondernemers en nationale merken meedoen aan een thema-evenement. 

La Place

De opvolger voor Hoppenbrouwer is geen onbekende voor V&D. Kim Kleine Staarman is verantwoordelijk voor de marketing van La Place, de restauranttak van het bedrijf. Ze zal haar nieuwe functie met deze combineren. V&D liet eerder weten zich meer te willen richten op La Place en dit is dan ook een stap in de richting.