TOP

Les Deux krijgt kapitaalinjectie, Trigentis verwerft meerderheidsbelang HVEG en Hema lanceert wielershirts

Het Deense mannenmodemerk Les Deux gaat een samenwerking aan met investeerder Röko om de internationale groeiplannen te realiseren. Verder: Trigentis verwerft een meerderheidsbelang in HVEG Fashion Group, Foot Locker en The New Originals werken samen en Hema lanceert opnieuw een lijn met wielrenshirts. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van maandag 14 juni.

Les Deux trekt investeerder aan voor internationale groeiplannen

Les Deux gaat vanaf 1 juli een samenwerking aan met investeerder Röko om de internationale groeiplannen te realiseren. De Zweedse private equity-firma investeert een ‘driecijferig miljoenenbedrag’ in het Deense mannenmodemerk. Dat maakt het label bekend in een persbericht. Oprichters Andreas von der Heide en Kristoffer Haapanen begonnen in 2009 met één wit T-shirt. Inmiddels is Les Deux uitgegroeid tot lifestylemerk met kleding en schoenen en wordt het label verkocht bij meer dan 800 retailers in 25 landen. Het modebedrijf heeft een jaaromzet van meer dan 20 miljoen euro en een operationele winst (ebitda) van 4,6 tot 6,7 miljoen euro. “Les Deux heeft de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt en is nu klaar voor wereldwijde expansie”, laat Von der Heide weten, die samen met Haapanen als algemeen directeur en grootaandeelhouder bij het merk betrokken blijft. “Met Röko aan boord is het doel duidelijk: Les Deux moet een global mannenmodemerk worden.”

Trigentis verwerft meerderheidsbelang in HVEG Fashion Group

Investeerder Trigentis krijgt een meerderheidsbelang in de HVEG Fashion Group. De Nederlandse investeerder neemt –  onder voorbehoud van goedkeuring van Nederlandse mededingingsautoriteit – aandelen over van het management, ABN Amro Corporate Investments en Rabo Investments. Het huidige management houdt na de overname een ‘substantieel belang’ in HVEG en oprichter Roger Horsten blijft betrokken in de Raad van Advies.

HVEG is opgericht in 1989 en gespecialiseerd in het ontwerp, de ontwikkeling en in- en verkoop van private label-artikelen voor mannen, vrouwen en kinderen. De focus ligt op (been)mode, ondergoed, accessoires en optische producten. Daarnaast heeft het bedrijf een aantal eigen merken en licenties, waaronder Bamboo Basics, Twinlife en Zense. HVEG heeft een team van circa 200 medewerkers in Europa en 100 in Azië, met een netto-omzet van 120 miljoen euro. Met Trigentis wil HVEG verder groeien met bestaande en nieuwe klanten in Europa, licht CEO Mike van Snek in een persbericht toe. “Onze groeistrategie blijft onveranderd, maar met de komst van de nieuwe aandeelhouder zullen we actiever overnamemogelijkheden overwegen als die zich voordoen.”

Foot Locker en The New Originals werken samen

Foot Locker werkt samen met het Amsterdamse label The New Originals (TNO) voor een make-over van de bekende ‘striper jersey’, de streepjestrui die door het personeel van de keten wordt gedragen. De collab is onderdeel van een reeks samenwerkingen waar ook streetwearblog Highsnobiety bij betrokken is en bedoeld om opkomende labels een podium te bieden. The New Originals is de eerste deelnemer. De TNO x Foot Locker-shirts zijn net als de eigen collecties kleurrijk en voorzien van speelse visuals, met een hoofdrol voor TNO-mascotte Freddy. De jersey wordt in een beperkte oplage van 130 stuks uitgebracht en is vanaf 16 juni 2021 verkrijgbaar in geselecteerde Foot Locker-vestigingen in Nederland en online. Ter gelegenheid van de lancering organiseert TNO een winkel take-over bij het filiaal in de Kalverstraat.

(Tekst gaat verder onder foto)

Beeld: Bram Romkes

Hema lanceert nieuwe wielershirts

Hema lanceert als sponsor van de Jumbo-Visma wielerploeg een lijn met fietsshirts, in de aanloop naar de Tour de France. Het is niet de eerste keer dat de warenhuisketen met wielerkleding komt; vorige zomer pakte Hema ook al uit met een eigen variant op de bolletjestrui en een tompouce-shirt. De tompouce zit opnieuw in de collectie. Daarnaast ontwikkelde Hema samen met fietskledingleverancier AGU een speciaal shirt ter ere van het 95-jarig bestaan in 2021, een replica van het Team Jumbo-Visma shirt en een donkerblauwe trui met fietsjes erop. De shirts zijn verkrijgbaar in maat XS tot en met XXL en kosten 35 euro. De collectie is vanaf nu verkrijgbaar in alle Hema-winkels en online.

Foto (header): Hema