TOP

Marco BV lanceert webwinkel Poespas.com

De Nederlandse privatelabelfabrikant Marco BV is een consumentenwebwinkel voor (biologische) baby-, peuter- en kinderkleding en accessoires gestart. Op Poespas.com zijn Nijntje en Moomin te koop en het eigen label Poespas.

Familiebedrijf Marco BV produceert al ruim 40 jaar baby en kinderkleding voor het grootwinkelbedrijf in binnen- en buitenland. Voor het eerst richt de firma zich rechtstreeks op de consument met een eigen webshop www.poespas.com.

Poespas
Op Poespas.com biedt de firma verschillende baby- en kinderlabels, om te beginnen het merk Poespas. Het gaat hier om een zachte en verantwoorde babycollectie van 100% biologische katoen. Rob Blokhuis van Marco BV vertelt: “Een eigen merk was altijd al wel een wens. We leggen hierin een stukje creativiteit die we, in deze voor de textielbranche moeilijke tijd, minder bij onze private labelklanten kwijt kunnen. Met onze 100% organische katoen collectie spelen we bovendien in op de vraag naar 100% natuurlijke babyartikelen, waaraan geen chemische bestrijdingsmiddelen te pas zijn gekomen en waarbij uitsluitend natuurlijke verfstoffen zijn gebruikt.”

Nijntje en Moomin
Daarnaast brengt Poespas.com een collectie rondom het bekende figuurtje Nijntje. Marco BV heeft de licentie voor babynacht- en onderkleding voor Nederland. Ten slotte is er het Finse merk Moomin dat in licentie wordt geproduceerd, een wit nijlpaardje uit de boekjes van de Finse kinderboekenschrijfster en illustratrice Tove Jansson. Haar eerste boek over Moomin stamt al uit 1945. Rob: “We vinden dit zelf ook een heel leuk character dat helemaal bij ons past. Moomin wekt een zelfde gevoel als Nijntje op. Inmiddels heeft Moomin een hele eigen lijn met tal van gebruiksartikelen en is het nijlpaardje als tekenfilm te zien op tv. Poespas.com heeft T-shirtjes, rompers, slabben, babydekentjes en Moomin knuffels in het assortiment. Moomin en Poespas richten zich op het middensegment.

Ook voor de winkelier
Rob over de toekomst: “De webwinkel zien we als een startpodium voor Poespas en Moomin. We doen er veel ervaring op met de consument. Ons eigen label Poespas zal ook ooit voor de winkelier in te kopen zijn. Bovendien zullen er in de toekomst meer labels in de webshop opgenomen worden.”