TOP

Mannen kopen maar 17 jaar zelf ondergoed

Mannen kopen maar 17 jaar van hun leven hun eigen ondergoed. Dit blijkt uit een onderzoek van het Britse warenhuis Debenhams. Over het algemeen laten de mannen het over aan hun moeder en later aan hun partner. Koopt een man gedurende zijn relatie zelf zijn ondergoed dan zegt dat iets over de relatie.

Warenhuis Debenhams ondervroeg duizend mannen over hun ondergoed koopgewoonten tijdens de maanden september en oktober. Volgens het onderzoek beginnen mannen rond hun negentiende met het kopen van ondergoed. In de kindertijd en tienerjaren laten ze dit over aan hun moeder. Als mannen 23 zijn kopen ze het meeste ondergoed en dit gaat door tot ze ongeveer 33 jaar oud zijn. Ze laten het kopen van ondergoed dan gedeeltelijk over aan hun partner.

Gericht op vrouwen
Een aantal ondergoedmerken spelen hier goed op in. Merken als Armani en Marks & Spencer richten hun reclame speciaal op vrouwen aangezien zij meestal de onderbroeken voor de man kopen.

Onderbroeken en relaties
Mannen kopen de meeste onderbroeken als ze net beginnen aan een nieuwe relatie of als ze daar over na zitten te denken. Volgens Rob Faucherand van warenhuis Debenham kun je aan het aantal gekochte onderbroeken zien of een man op zoek is naar een partner. Koopt hij er meer dan 31 per jaar dan is hij wanhopig bezig om indruk te maken op zijn huidige partner of de vrouw in zijn leven is voor hem niet de ware.

Als mannen de leeftijd van 44 hebben bereikt kopen ze vrijwel geen ondergoed meer. Alle verantwoordelijkheid ligt vanaf dan bij de vrouw. Wat voor de vrouw betekent dat de relatie in een zeer stabiele fase zit. Rob Faucherand: “Het is niet wie de broek aan heeft in huis, maar wie de broek koopt.”