TOP

Lois Jeans start nieuw concept in Amsterdam, Protest lanceert streetwearlijn en G-star Raw besteedt footwear uit

Het jeansmerk Lois Jeans is met een nieuw retailconcept gestart in Amsterdam. Verder: Protest komt met een nieuwe streetwearlijn op de markt en het label van Erik Frenken is te vinden bij Selfdridges. Je leest het in het nieuwsoverzicht van 19 augustus.

Lois Jeans start met een nieuw retailconcept in Amsterdam

Jeansmerk Lois Jeans opent een nieuw retailconcept in De Pijn in Amsterdam. Aan de Gerard Doustraat komt een ‘Casa Lois’. Het merk vindt haar oorsprong in Valencia, maar ziet ook Amsterdam als haar thuis. meldt Lois Jeans in een persbericht. Het Spaanse merk, opgericht in 1962, Lois was in de jaren ’70 van de vorige eeuw helemaal hot op de Nederlandse markt. Nu komt er dus een nieuwe winkel in de hoofdstad. “Deze hernieuwde connectie heeft Lois geïnspireerd tot een nieuw retailconcept genaamd: Casa Lois.” Dit concept heeft de huidige ‘Lois Galería’, gevestigd op de Gerard Doustraat 74, omgetoverd tot ‘een warme en huiselijke omgeving’. Het interieur is in-house ontworpen door Lois Creative Studios. De Casa Lois is ontworpen met een Spaanse ‘finca’ (een traditioneel huis op het platteland van Spanje) in gedachten. De winkel is 65m2 groot.

Protest Sportswear lanceert nieuwe streetwearlijn ‘NXG’ voor winter 2020/2021

Protest brengt een nieuwe streetwear-lijn op de markt: NXG. Zo laat het bedrijf uit Warmond weten in een persbericht. De collectie, geïnspireerd op de tijdgeest van dit moment – streetculture en fashion – voegt een nieuwe dimensie toe aan urban streetwear. NXG is ontstaan vanuit de toenemende vraag naar comfortabele en tegelijkertijd edgy streetwear. NXG staat voor ‘Next Generation’ en combineert een edgy, urban feeling met een luxe uitstraling. De eerste NXG-lijn bestaat uit hoogwaardige fleeces, hoodies en jassen voor zowel dames als heren.

Unlimited Footwear Group breidt portfolio uit met G-star Raw footwearlicentie

De Unlimited Footwear Group (UFG) heeft haar merkenportfolio verrijkt met de G-Star RAW adult footwearlicentie. Dat meldt Schoenvisie. Als merkendivisie van UFG zal Brands-360 vanaf seizoen AW21 het design, productie, sales, marketing en distributie faciliteren voor dit wereldwijd gerenommeerde jeansmerk. Voor de toekomstige collecties zal Brands-360 vasthouden aan de karakteristieke look-and-feel van het jeansmerk. Er zullen twee footwear collecties per jaar worden uitgebracht, qua timing afgestemd met de apparel drops van G-Star RAW. Deze zullen verkocht worden in Europa en de Verenigde Staten, via de G-Star RAW brandstores en g-star.com. Brands-360 zal gebruik maken van haar eigen internationale distributienetwerk en de sterke internationale positie van UFG.

Label Erik Frenken verkrijgbaar bij Selfridges Londen

Het label FRENKEN van Erik Frenken is binnenkort vrkrijgbaar bij het Broitse warenhuis Selfridges. Dat meldt Frenken in een persbericht. Frenken heeft sinds 2017 zijn eigen label. Het is ontstaan uit een samenwerking met een van de beste kledingleveranciers die gevestigd is in het hart van de Portugese textielindustrie. Voor de start van FRENKEN was Erik Frenken eigenaar en creative director van Avelon, heeft hij bij Viktor & Rolf en bij Alberta Ferretti gewerkt en won hij de ‘Central Saint Martins/Lancôme Innovation Award . Tevens was hij de ontvanger van het Mode Stipendium 2019. Nu gaat FRENKEN het water over en dat past bij de koers die ze opgaat, aldus het persbericht.