TOP

Lancering Only & Sons [interview]

Tijdens een spectaculaire modeshow met live muziek is op woensdag 11 december het nieuwe mannenmerk Only & Sons van modebedrijf Bestseller gelanceerd. Textilia was aanwezig en sprak Brand Manager Thomas Bæch na afloop.

Een optreden van de Deense rockband Dúné, een gigantische catwalk, champagne en een uitgebreid buffet: Bestseller pakt grootst uit voor de lancering van het nieuwe mannenmodemerk Only & Sons in het Deense Herning. Terecht, aldus Only-directeur Finn Poulsen voor aanvang van de show. “Met Only & Sons streven we ernaar om binnen vijf jaar de grootste speler op het gebied van mannenmode in de fast fashion markt worden.” Nogal een statement, maar ook Brand Manager Thomas Bæch heeft die ambitie.

Wat was de reden om met Only & Sons te beginnen?

“We hadden het gevoel dat er ruimte was aan een mannenmodemerk met een duidelijke focus op kwaliteit, tegen concurrerende prijzen. In de fast fashion markt is het aanbod voor vrouwen groot, maar voor mannen die mooie, trendgevoelige kleding willen voor een scherpe prijs, is nog voldoende ruimte voor groei.

Hoe verschilt Only & Sons van een merk als Jack & Jones Vintage?

“Ik maak liever geen vergelijkingen met andere merken. Als je naar de collectie kijkt, zie je dat deze zich duidelijk onderscheidt van andere Bestseller merken. We focussen op trends en halen onze inspiratie uit grootstedelijke elementen. Ambacht en denim heritage spelen daarbij een belangrijke rol, net als muziek. Daarom hebben we voor de lancering ook gekozen voor de rockband Dúné. Zij passen perfect bij het gevoel dat Only & Sons moet uitstralen; stoer, eigentijds en edgy.”

Wat is het prijsniveau van Only & Sons?

“De prijzen zijn zeer scherp. Shirts liggen rond de 20 euro, spijkerbroeken variëren van 39,95 tot 79,95 euro. Gelukkig hebben we de juiste partners en de juiste schaal om kwaliteit te leveren tegen deze scherpe prijzen. Net als de andere lijnen van Bestseller zullen we zes collecties per jaar uitbrengen, plus express-collecties. Ook hebben we een NOOS (Never Out of Stock) programma. Overigens garanderen we ook een zeer gunstige marge.”

Wanneer en waar is Only & Sons verkrijgbaar?

“De officiële lancering is tijdens de Bread & Butter in Berlijn. Vanaf dat moment kunnen retailers de collectie voor het najaar van 2014/2015 inkopen. We richten ons hierbij zowel op wholesale als retail en e-commerce kanalen.”

Meer informatie: Bestseller Nederland, 020-456 4400