TOP

Justin O’Shea benoemd tot creatief directeur van Brioni

Justin O’Shea, ex-creatief directeur van online modewinkel MyTheresa, is benoemd tot creatief directeur van het luxe mannenmodelabel Brioni.

O’Shea zal verantwoordelijk zijn voor zowel de collecties van Brioni, als voor het imago van het merk. De nieuwe creatief directeur begint op 1 april met zijn werkzaamheden voor het mannenmodelabel, dat onderdeel is van luxe-conglomeraat Kering.

Persoonlijkheid

“Ik ben gefascineerd door de unieke en rijke geschiedenis van Brioni. Het huis heeft alle puzzelstukjes – het vakmanschap, de kwaliteit en het ongelooflijke archief,” zegt O’Shea in een interview met Business of Fashion. “Ik kan niet wachten om al deze elementen te herinterpreteren en relevant te maken voor de consument van tegenwoordig.”

O’Shea is in de laatste jaren, mede door zijn opvallende kledingstijl en uiterlijk, uitgegroeid tot een bekende persoonlijkheid in de internationale modeindustrie. Hij werkte zeven jaar voor de online luxury website MyTheresa, die zich dankzij O’Shea heeft ontwikkeld tot een van de belangrijkste spelers in de online luxemarkt.

De aanstelling van de nieuwe creatief directeur lijkt een poging om Brioni, dat staat bekend om zijn pakken, weer winst te laten maken. Het van oorsprong Italiaanse label staat al sinds 2011, het jaar waarin Kering het merk overnam, onder druk vanwege tegenvallende resultaten.