TOP

Interview E-Fashion: Frans Appels van Netprofiler

Op 23 juni lanceert Textilia, in samenwerking met Emerce, een nieuw event. Tijdens dit event hoor je alles over nieuwe strategieën, succesvolle cases, concepten en technologieën op het gebied van E-fashion. Eén van de sprekers is Frans Appels, directeur bij Netprofiler.

Waar kennen we je van?
‘Ik ben directeur bij Netprofiler en veel gevraagd als spreker op congressen. Daarnaast ben ik voorzitter van de Web Analytics Association en docent bij Lectric, NextMarketeer, Beeckestijn en IDMK.”

Wat is voor jou de belangrijkste ontwikkeling geweest op het gebied van E-commerce?
De komst van Google Analytics. Hierdoor is het mogelijk om de bezoekersbronnen en funnels goed in kaart te brengen.”

Wat heeft dit voor jouw bedrijf bewerkstelligd?
We hebben diverse bedrijven geholpen om door een goede analyse van de bezoekersstatistieken pijnpunten in de website te achterhalen. En deze vervolgens samen met de klanten verhelpen. Dit heeft geresulteerd in een verbetering van de conversie van 22 tot 400 procent.”

Welke sites zijn voor ondernemers onmisbaar?
“AdWords, Facebook, Twitter en Google Analytics. De eerste drie zorgen voor bezoekers en de laatste voor inzicht in het gedrag van deze bezoekers.”

Wat is je laatste online aankoop geweest?
“Een hotelboeking in de Ardennen voor 129 euro per nacht.”

Wat is je favoriete webshop?
Amazon vanwege het goede aanbod en het makkelijke bestelproces.”

Welke ontwikkelingen met betrekking tot het internet houden je bezig?
“Cookies wetgeving, social media en opkomst van mobiel internet gebruik.”

Welke internettool/applicatie moeten ondernemers absoluut in huis hebben?
“Goede meettool zoals Google Analytics of Omniture SiteCatalyst om de resultaten van de online inspanningen te kunnen meten en verbeteren.”

Kun je tot slot al een tipje van de sluiter oplichten van je lezing op ons E-fashion event?
“Voor iedereen die websiteconversie wil verdubbelen mijn sessie van Netprofiler een must see!”

Meer weten? Meld je dan nu aan voor het event E-Fashion op 23 juni. Hét online business- en marketing event van Textilia. Aanmelden kan via www.textilia.nl/efashion. Kosten: 295 euro  voor abonnees (niet- abonnees €395,-).