TOP

Omzet Olymp stijgt in 2010 met 25 procent

Goede cijfers voor het Duitse shirtmerk Olymp. De omzet van het bedrijf steeg in 2010 met 25 procent naar 141,8 miljoen euro. Door de flinke groei, ook in producten, gaat Olymp de komende jaren flink investeren in nieuwe opslagcapaciteiten.

Eigenaar en ceo van Olymp Bezner GmbH & Co, Mark Bezner, legt de plannen voor de toekomst uit. “De flinke groei over 2010 moedigt ons aan om ons hoofdkantoor in Bietigheim-Bissingen verder uit te breiden naar zo’n 28.500 vierkante meter vloeroppervlak. Daarnaast zijn we genoodzaakt om met de grotere volumes en de groei vraag vanuit klanten naar korte termijn producten zoals shirts, polos, stopdassen, bonnetterie onze opslagcapaciteiten te vergroten. We starten met de bouw van een nieuw opslaghuis dat volledig geautomatiseerd is. De lengte is 134 meter en heeft een inhoud van ongeveer 122.000 kubieke meter met een opslagruimte voor 245.000 boxen. De totale kosten hiervoor bedragen zo’n 25 miljoen euro.”

Verder is het vanaf het herfstseizoen mogelijk om naast shirts ook bonnetterie automatisch te na te bestellen. Hiervoor moeten ondernemers wel aangesloten zijn op Electronic Data Interchange systems (EDI). Binnen 24 uur liggen de producten in de schappen van de winkel.