TOP

Hunkemöller houdt modeshow zonder publiek, Esprit steekt 40 miljoen in platform en Bol.com gaat voor stenen winkeliers

Het Nederlandse bodyfashionmerk Hunkemöller heeft de modeshow in Amsterdam afgelast. Verder: Esprit heeft 40 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw e-commerceplatform, Bol.com gaat zich in een nieuwe campagne richten op de fysieke retailer en een Puma-schoen zou op Adolf Hitler lijken? Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 9 maart.

Esprit steekt 40 miljoen euro in een nieuw e-commerceplatform

De modewinkel Esprit heeft ongeveer 40 miljoen euro geïnvesteerd in zijn nieuwe e-commerceplatform. Dit vervangt de vorige online shop van de modegroep en zou voor meer flexibiliteit moeten zorgen, meldt het Duitse vakblad TextilWirtschaft. Het nieuwe platform is een belangrijk onderdeel van de nieuwe digitale strategie van Esprit. Het platform is al live in het Verenigd Koninkrijk. Daarna volgt Oostenrijk en Duitsland. In de komende maanden moet het platform zich verder ontwikkelen en consumenten niet alleen aantrekkelijke productpresentaties bieden, maar ook merkverhalen.

Hunkemöller weert publiek bij modeshow door coronavirus

Het Nederlandse bodyfashionmerk Hunkemöller heeft besloten de modeshow, die op 10 maart zou worden gehouden in de Afas Live-zaal, zonder publiek te houden. Reden: het coronavirus. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. “Omdat Hunkemöller van mening is dat uw veiligheid en gezondheid voor ons van het grootste belang zijn, hebben we besloten om dit een digitaal evenement te maken. De belangrijkste reden om deze beslissing te nemen, is dat we het gevoel hebben dat grensoverschrijdend reizen van zoveel van onze mensen in dit stadium van de uitbraak van het Corona-virus niet verantwoord is. De modeshow wordt live uitgezonden, dus stem af en bekijk dit op dinsdag 10 maart om 18.30 uur via onze Facebook-pagina.”

Bol.com richt zich met nieuwe campagne op ‘stenen’ winkeliers

Het platform wil laten zien dat het een prima verkoopkanaal is voor lokale ondernemers in de ‘fysieke’ detailhandel, die hun spullen niet alleen in hun winkel verkopen, maar ook online, via het platform. Dat schrijft Adformatie. Zij krijgen een gezicht in een nieuwe zakelijke campagne die tien weken lang te zien en beluisteren is via onder meer buitenreclame, sociale media en radio (Talpa, Ster en Q music). Bol wil zijn verscheidenheid laten als platform waar inmiddels 27.000 verkooppartners bij zijn aangesloten. Uiteraard doet het dat om winkeliers te laten zien dat ze hun goederen ook kunnen verkopen via Bol.com.

Vastgoeddeal in Enschede: pand Hudsons Bay verkocht voor 27 miljoen

Het winkelpand van Hudson’s Bay aan het H.J. van Heekplein is verkocht. Dat meldt regionaal dagblad Tubantia. Een groep Twentse vastgoedbeleggers rond Henk Maassen van den Brink uit Hertme is de nieuwe eigenaar. Ze betaalden daarvoor 27 miljoen euro. Daarmee werden ze eigenaar van 16.000 vierkante meter winkeloppervlakte, 35 appartementen en een parkeerkelder. Het witte winkelpand, dat eind jaren ’60 werd gebouwd voor V&D, stond sinds december leeg. Snelder Zijlstra Bedrijfsmakelaars in Enschede gaat nieuwe huurders zoeken voor het pand. Volgens de makelaar toonden verschillende partijen interesse om een deel van het voormalige warenhuis te huren.

Nieuwe sportschoen van Puma lijkt op Hitler?

Puma heeft een nieuwe sneaker op de markt gebracht en die laat over heel de wereld nogal wat wenkbrauwen omhoog gaan. Dat schrijft onder meer RTL Nieuws. Op het eerste oog lijkt er weinig aan de hand, maar bij nadere inspectie valt veel mensen een bijzondere gelijkenis op. Van bovenaf gezien lijkt volgens een aantal twitteraars de sportschoen ‘Storm Adrenaline’ op Adolf Hitler. Anderen vinden de vergelijking vergezocht.