TOP

Hoe gaat het met Pan Agenturen?

Iedere maand neemt Textilia een modebedrijf onder de loep en vraagt hoe het gaat. Deze maand spraken we met Malinche Janssen van Pan Agenturen met de merken William Lockie en Schneiders.

Merk: William Lockie/Schneiders
Aantal leveringenWilliam Lockie: 2 /Schneiders: 2
Aantal collecties:  2, dames en heren
Marge: William Lockie 2.4 tot 2.9, Schneiders: 2.7 tot 3
Segment: William Lockie: middenhoog tot hoog voor dames en heren, Schneiders: middenhoog
Uit welk land komt het merk? 
William Lockie: Hawick SchotlandSchneiders: Oostenrijk
Hoe lang bestaat dit merk op de Nederlandse markt?
William Lockie: 30 jaar, Schneiders: 60 jaar
Hoeveel verkooppunten zijn er nu?  William Lockie: 85 winkels, Schneiders: 30

Collectieopbouw:
William Lockie: Basics met extra lengte voor de langere Nederlandse man in de maten S tot en met 8XL, plus een voorraadpakket van 20 kleuren. Daarnaast is er de nieuwe, vintageachtige collectie met eigentijdse pasvormen en modellen allemaal van dezelfde kwaliteit lamswol en cashmere.
Schneiders: Regenjassen van belseta-achtige stoffen met uitneembare voeringen, klassieke tot modern gesneden wolmantels en moderne trenchcoats en funtionele jacks. Stoffen: cashmeres tot high tech stoffen zoals Gore-Tex en techno cotton.

Wat is de kracht van dit merk?
William Lockie: “De kwaliteit in zowel lamswol en cashmere en de vormvastheid, dus geen pilling. De productie vindt plaats in eigen land, in één van de weinig overgebleven fabriekjes in Schotland waar de eeuwenlange kennis en traditie nog steeds bestaat. Plus het feit dat er uit 100 kleuren gekozen kan worden.”
Scheiders: “Schneiders is van oudsher bekend om zijn degelijkheid, mooie afwerking en om loden mantels. Schneiders is een vakwerkmerk dat met de tijd meegaat, zo brengt het voor zomer 2011 een zomerjas met een uitritsbare I-pad draagtas.”

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen geweest voor dit merk, geef een voorbeeld:
William Lockie: “We merken dat de vraag naar authentieke producten met modellen van deze tijd groter is geworden Om deze vraag efficient te kunnen verwerken, produceert het merk collecties in samenspraak met de agenten uit de Benelux.”
Schneiders: “Ze zijn meegegaan met de tijd: van loden naar strakgesneden cashmere jas.”

Wat voor soort winkels bedient dit merk?
William Lockie: “Klassieke dames- en herenmodewinkels.”
Schneiders: “Dames- en herenmodespeciaalzaken maar ook steeds meer de Country lifestylewinkels.”

Wat willen we de komende tijd realiseren voor dit merk?
William Lockie: “De doelstelling is verjongen/moderniseren door een aangepaste, verkleinde collectie te maken als aanvulling op de basics en deze op een moderne manier te presenteren zonder de oudere generatie af te schrikken.”
Schneiders: “Schneiders moet weer een leidende rol krijgen bij de serieuze modewinkels, meer verkooppunten en breder worden ingekocht. Vanaf 1 januari is er overigens een nieuwe showroom in Dusseldorf die de sfeer van de moderne Schneiders collectie beter laat uitkomen dan de voormalige showroom in het Fashionhouse.”