TOP

Marc O’Polo’s Campus komt naar Nederland

Het jongere broertje van Marc O'Polo, Campus, komt naar Nederland. Het preppy merk ligt vanaf de herfst in de modezaken.

Campus is het beste te omschrijven als een kledingmerk dat Amerikaanse sportkleding en campusstijl vertaalt naar Europese ontwerpen: luchtig, vrolijk, preppy. Met Campus keert Marc O’Polo terug naar de basis waar het modebedrijf in 1972 startte met het inmiddels legendarische sweatshirt. In de loop van de jaren groeide de hoofdcollectie namelijk mee met de klanten en wat begon als sportkleding ontwikkelde zich naar een meer moderne casual kledinglijn. Nu heeft het Zweedse bedrijf Campus opgericht om het ontstane gat te dichten.

J. D. Wien Agentuur in Nieuwkuijk is de agent van het merk en heeft als doel om 25 nieuwe klanten per seizoen te werven, te beginnen met jonge multibrandwinkels. Op dit moment zijn er in Nederland geen eigen winkels of franchisewinkels gepland. Campus is aanwezig op de Modefabriek in de Industry Hall.

Sinds 2006 is Campus een onafhankelijke divisie met eigen ontwerp-, productie- en verkoopteams binnen het moederbedrijf Marc O’Polo AG.