TOP

Hoe gaat het met Alberto?

Iedere maand neemt Textilia een merk in het herenmodesegment onder de loep. Deze maand spreken we met managing director Marco Lanowy van het Duitse broekenmerk Alberto GmbH & Co.

Aantal collecties: 4 per jaar en een flinke voorraadcollectie
Marge: zo’n 2.5
Verkoopprijzen: 89.99 tot 119 euro
Verkooppunten in Nederland: 220

Hoe gaat het met Alberto?
“Het is een uitdaging om continue goede broeken en jeans te produceren. Dit doen we met succes want het bedrijf beschikt inmiddels over zo’n 600 shop in shops en 2.400 verkooppunten over de hele wereld. We verkopen in 42 landen zoals Scandinavia, Rusland, Canada, Oostenrijk en de Benelux met een exportaandeel van 52 procent.”

Vertel iets over de geschiedenis van het merk
Alberto produceert sinds 1922 broeken en heeft in deze jaren een flinke expertise opgebouwd. Tegenwoordig maken we gebruik van de nieuwste technologie waarmee we de kleinste details maken. Achttien jaar geleden zette we voet aan grond in Nederland waar we in 2004 een Golf label introduceerde, gevolgd door de handgemaakte Adenim in 2009.”

Wat is de kracht van het merk?
“De broeken staan bekend om de kwaliteit, de innovaties, en de goede pasvorm. De sleutel tot ons succes is simpel: iedere stap in het productieproces wordt met de volle aandacht gezet. Zo zijn de materialen zorgvuldig uitgekozen net als de pasvorm en de finishing touch. Ons motto sluit daar bij aan: Alberto – Pants We Love.”

Wat zijn de plannen?
“We willen graag ons 3-pillar systeem, waarmee consumenten makkelijk de juiste broek uitkiezen, uitbreiden. We hebben onze collectie nu ingedeeld in drie basisfits: de comfortabele met een hoge taille, een moderne fit met een lagere taille en een slimfit pasvorm. Uiteindelijk willen we graag dat iedere man van onze broeken gaat houden.”