TOP

Het jaar uit met… Josee Vermeulen (Wim Jaquet Sports)

2010 ligt bijna achter ons, 2011 staat voor de deur. Hoe kijkt de sportbranche terug op het afgelopen jaar en hoe zien ze de toekomst? We vroegen het aan de vijf genomineerden voor de titel Sportwinkel van het Jaar. Vandaag: Josee Vermeulen, bedrijfsdirecteur Wim Jaquet Sports in Amersfoort.

Hoe kijk je terug op 2010?

“We kijken met ons hele team terug op het afgelopen jaar aan de hand van een power point presentatie met daarin wat grafieken en foto’s door het jaar genomen, we geven aan wat er goed ging en wat er beter kan, waarna we met elkaar een feestje bouwen. Wij kijken terug op een super jaar. Een jaar die we afsluiten met een mooie plus in de omzet. Een jaar waarin onze website is omgebouwd tot een webshop. Maar bovenal een jaar van goed gezinde weergoden voor ons, wat tot mooie tijden voor onze handel heeft gezorgd.”

 

Wat was het hoogtepunt van 2010?

“Onze jaarsluiting met alle medewerkers op zondag 19 december jl., waarin de afdeling met de grootste plus de fel begeerde beker ‘Afdeling van het jaar’ kreeg overhandigd en de champagne mocht knallen. Het winterweer deed de laatste weken nog een schepje bovenop de al goede resultaten, waardoor het echt waanzinnig is geweest wat er op de wintersport-kleding is verkocht.” 

 

En wat was het dieptepunt?

“De te late levering van een aantal merken, daardoor hebben we ondervonden dat we door de invulling van bepaalde basis items bij één of twee merken kwetsbaar zijn.”

 

Wat verwacht je van 2011?

“Wij verwachten de vakkennis van ons verkoopteam te kunnen verhogen, ons klantenbestand verder uit te kunnen breiden, op nieuwe marketing-evenementen en -acties te ontwikkelen en verwachten een plus in de omzet, maar realiseren ons dat we weersafhankelijk zijn. Verder hopen we invulling te kunnen geven aan een tweede vestiging.”

Heb je ook goede voornemens?

“‘Goede voornemens’ is zeker ons ding, maar niet speciaal op 1 januari, we werken er dagelijks aan, om met elkaar Wim Jaquet Sports op alle vlakken uit te bouwen. Voor 2011 blijven we ons hier 100 procent voor inzetten.”

 

Wie zou je een gelukkig Nieuwjaar willen wensen? 

“Alle medewerkers van onze leveranciers, de mensen op de binnendienst, de marketing, de styling en de directie, maar bovenal degene waar we het meest mee te maken hebben de verkoop. Allen namens ons hele team een SUPER gezond, gelukkig en sportief 2011.”