Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

Google test nieuwe functie: Shop The Look

Google test een nieuwe functie die het zoeken naar en kopen van kleding en accessoires makkelijker maakt. Shop The Look heet de nieuwe tool.

Vorige week lanceerde Google een uniek Fashion Week experiment dat mensen in staat stelt om de wereld van de mode te ontdekken en producten direct te kopen via afbeeldingen op Google.com. Via de zoekfunctie Shop The Look kunnen mensen nu nog sneller en gemakkelijker hun favoriete product kopen.

Uit een onderzoek dat Google eerder heeft uitgevoerd, blijkt dat 90 procent van de gebruikers zegt nooit zeker te zijn van het merk dat ze willen kopen wanneer ze aan het shoppen zijn. Daarbij raadpleegt bijna de helft van de Amerikaanse lezers blogs om nieuwe trends en ideeën te vinden. Om consumenten te helpen ontdekken en het helpen uitvinden van producten en merken tijdens deze momenten, heeft Google Shop The Look bedacht.

Hoe werkt het?

Je zoekt bijvoorbeeld op ‘cocktail jurkje’ en je krijgt een foto te zien van een populaire fashionblogger. Wat ze aan heeft op de foto wordt direct voor je opgezocht. Dit kan de precieze outfit zijn maar het kan er ook veel op lijken. Vanuit daar kunnen klanten verder klikken naar andere sites waar de producten te koop zijn. Net als bij de standaard shoppingadvertenties zullen moderetailers betaald worden op een kosten-per-clickbasis. Alle clicks worden gerapporteerd binnen de bestaande campagnes.

Op dit moment wordt de Shop The Look nog getest in Amerika getest.