TOP

Men At Work opent eerste Start Something winkel *

Multibrandretailer Men At Work opent zaterdag 10 september in Gent de eerste winkel die zich volledig richt op het concept ‘Start Something’. Medio oktober volgt de eerste Nederlandse vestiging in Leiden.

Afgelopen jaar introduceerde Men At Work de Start Something-formule. Hierbij wordt een actief online en instore platform geboden voor creatieve samenwerkingen met ontwerpers, kunstenaars en merken. Het doel: meer inspiratie en beleving aan de consument bieden.

Skills tonen

Nu volgt aankomend weekend de opening van de eerste volledige Start Something-winkel van Men At Work. Voor deze 590m2 grote zaak in het Belgische Gent – waarin ook filialen van Sissy Boy, Skins Cosmetics en Le Pain Quotidien huizen – is een ‘Men At Work Lab’ ontwikkeld: een instore display unit in feloranje waarbinnen merken en kunstenaars roulerend hun producten kunnen bieden en hun skills kunnen tonen aan het winkelend publiek. Tijdens de opening op 10 september zijn dat ontwerper Studio Ceizer en de kunstenaars Dieter Lannoo en Studio Bambam.

MENATWORK GENT 1

Winkel als magazine

Het Start Something retailconcept is ontwikkeld vanuit de gedachte dat een winkel een magazine is. De content verandert steeds, maar de herkenbaarheid blijft door hetzelfde handschrift en de lay-out. Interieurontwerpers Joyce van Saane en Mark Theeuwes hebben deze Start Something uitgangspunten vertaald door rustige kleuren, een witte basis en een dun geometrisch lettertype te gebruiken. Hiermee geven zij volgens Men At Work merken als Levi’s, Nike, Champion, Scotch & Soda, Minimum, Ontour, Wood Wood en WAC een optimale kans om zichzelf te presenteren.

Leiden

Medio oktober start de eerste Nederlandse Start Something-vestiging in Leiden. Net als in de Belgische winkel worden ook hier speciale ruimtes beschikbaar gesteld aan creatieven. “Daarnaast wordt de etalage flexibel ingericht om ook daar veel meer te kunnen inspelen op activiteiten”, vertelt Men At Work directeur Mark Hommelberg. Hommelberg is te spreken over de resultaten van het Start Something-concept. “De onverwachte activiteiten zorgen voor meer traffic in de winkels. Het is alleen wel zaak om relevante events te organiseren, die ertoe doen. Zo zijn merken steeds vaker in voor bijzondere samenwerkingen en komt bijvoorbeeld de eigenaar van een opkomend label langs om zijn merk te presenteren.”

Lees hier het interview terug dat Textilia eind vorig jaar had met Men At Work directeur Mark Rommelberg over de lancering van Start Something: “Men At Work wil meer zijn dan een hotspot met kleding”

MENATWORK GENT 2

MENATWORK GENT 3

MENATWORK GENT 4

MENATWORK x STUDIO BAMBAM