TOP

Gant lanceert online platform over het overhemd

Het Amerikaanse merk Gant lanceerde dinsdag wereldwijd een online platform over het mannenkledingstuk waar het bedrijf ooit mee is begonnen: het overhemd.

Het doel van dit nieuwe initiatief van Gant is om het toonaangevende, digitale overhemdplatform voor consumenten te worden.

Re-branding

Op het nieuwe platform van kunnen klanten zich verdiepen in de pasvormen, stoffen en details van de Gant-shirts. Ook kun je op de website lezen hoe je je shirt het beste verzorgt en opvouwt.

gant overhemdensite

Screenshot van het nieuwe overhemdenplatform van Gant

Daarnaast vind je op het platform meer over de geschiedenis van Gant, een van oorsprong shirtmerk dat in 1949 is opgericht in de VS door de familie Gantmacher. Volgens het persbericht is de nieuwe website een ‘eerbetoon aan de familie.’ 

Zo wordt aan de hand van een interactieve tijdlijn de geschiedenis van het ‘shirt-making’ van Gant in kaart gebracht. Ook deelt het merk via persoonlijke interviews met overhemdontwerpers hun verhalen over de totstandkoming van een shirt. 

Gant heeft in 2015 een volledige re-branding ondergaan. Sindsdien richt het merk zich op de ‘stijlbewuste consument met een actieve levensstijl’.