TOP

Carl Rohde inspireert met Masterclass Trendwatching 2011

Zin in een dagje vol inspiratie? Ga dan aanstaande donderdag naar de Masterclass Trendwatching 2011 in Utrecht. Tendwatcher Carl Rohde leert de bezoeker hier tien erkende wereldtrends naar product en strategie te vertalen.

Carl Rohde neemt de bezoekers mee langs alle relevante wereldtrends en geeft antwoord op vragen als ‘Welke trends hebben de komende jaren toekomstpotentieel?’, ‘Welke wereldtrends komen er naar Nederland?’ en ‘Welke trends beïnvloeden jou business?’.

 

Het programma start in de ochtend met een preview van 4 trends:  

Trend 1: Cool Relax – We leven nu in een gestresste samenleving, iets dat in grote mate wordt gevoed door de manier waarop de generatie 30+ haar leven inricht. Ieder merk en product, iedere persoon en organisatie die de komende jaren belooft te ontstressen heeft een streepje voor.

Trend 2: Social Web Continued – Van Twitter, LinkedIn en Facebook is het nieuwtje er zo langzaam wel af. Ze zijn een

onderdeel van ons leven geworden. Maar zet u schrap, de opkomst van social media is nog niet ten einde.

Trend 3: Love thy City – Op dit moment woont 50 procent van de wereldbevolking in de stad. In 2025 zal dit 70 procent zjin! De urban citizens klagen dan wel steen en been over vervuiling, chaos en de anonimiteit, toch houden ze van diezelfde vieze, lawaaierige en grote stad. Merken gaan een belangrijke rol spelen in deze trend.

Trend 4: Urban nomads – Ze hebben bijna altijd een smartphone of iPad in hun hand. Gps maakt ze bovendien eenvoudig traceerbaar. Een steeds grotere groep mensen is altijd online, 24/7. De komende twee jaar zal deze internetcrowd alleen nog maar verder toenemen.

In het middagprogramma gaan de bezoekers onder leiding van Carl Rohde aan de slag met de vertaling van de trends naar hun eigen business of product. Het event vindt plaats in Seats to meet aan het Moreelsepark 65 in Utrecht. Kosten: 999 euro.