TOP

Bijzondere samenwerking: jeans en lingerie *

Begin november komt het lingeriemerk Love Stories met twaalf speciale Love Stories jeans, gemaakt door de Amsterdamse jeans customizer Mick Keus.

De Amsterdamse ontwerper en jeans customizer Mick Keus geeft onder de naam +MickKeus jeans atelier vintage Levi’s 501 spijkerbroeken een nieuw leven door ze op maat te maken en te personaliseren. Op verzoek van het Nederlandse lingerielabel Love Stories heeft hij nu twaalf exclusieve stukken gecreëerd. Het lingeriemerk wil op deze manier laten zien dat bovenkleding – in dit geval jeans – prima combineert met lingerie.

Exclusief verkrijgbaar

De handgemaakte jeans verschijnt in een gelimiteerde oplage van 12 stuks in vier verschillende maten en is vanaf november exclusief verkrijgbaar via de Love Stories conceptwinkels in Amsterdam en Antwerpen. De verkoopprijs bedraagt 200 euro. “We willen graag dat underwear nog meer buiten gedragen kan worden, bijvoorbeeld een pyamablouse met vintage jeans”, verklaart Love Stories-oprichter Marloes Hoedeman in een persbericht.

Local hero

Hoedeman vervolgt: “Mick Keus is een local hero en een echte ambachtsman, die we al een tijd op de voet volgen, omdat we zijn product te gek vinden. Net als wij steekt Mick eindeloos veel zorg en creativiteit in zijn product en daarom zijn we ook zo trots op deze bijzondere samenwerking.”

Contrast

Keus vertelt dat hij aanvankelijk ietwat huiverig tegenover een collaboratie met Love Stories stond. Na een goed gesprek was hij direct om. “Het was voor mij belangrijk dat ik mezelf kon blijven. De jeans is typisch Mick Keus, rauw en stoer, maar door de applicaties ook vrouwelijk. Dit contrast maakt deze samenwerking juist leuk.”

Nachtelijke uren

Na publicaties in onder meer De Volkskrant en Het Parool, dit voorjaar, zijn de werkzaamheden van de denim ontwerper in een stroomversnelling terecht gekomen. Keus: “Ik heb het superdruk. Ik krijg zo’n veertig orders per week. Dit betekent dat ik regelmatig tot in de nachtelijke uren werk om de aanvragen bij te benen. Mijn klanten variëren van jonge meisjes tot mensen van tachtig jaar. Ik kan elke spijkerbroek op maat en naar smaak maken, dus dat is geen probleem. De meest verkochte jeans? Voor vrouwen is een mooie bil belangrijk, voor mannen comfort. En patchwork komt duidelijk terug.”

Love Stories x Mick KeusLove Stories x Mick Keus 2

 

love stories x Mick Keus 3Love Stories x Mick Keus 4