TOP

‘Bij Sport 2000 zijn we de kernwaarden uit het oog verloren’

Inkooporganisatie Euretco wil met het nieuwe 'Back on track'-programma de stabiliteit van sportketen Sport 2000 waarborgen daarnaast moeten er in drie jaar tijd 15 extra vestigingen worden geopend.

Euretco directeur formules Steve Evers is van mening dat de Sport 2000 keten vanwege een periode van enorme groei de kernwaarden uit het oog is verloren. De directeur vindt dat er daardoor te veel op de winkelvloer bleef liggen voor doorontwikkeling. “We werken allemaal heel hard, maar niet aan de juiste zaken.” De sportketen laat via het Euretco magazine weten dat ze vooral de Sport 2000 visie wil gaan benadrukken en die vertalen naar de cultuur en de vaardigheden van medewerkers. Natuurlijk wil Sport 2000 blijven groeien.”Om dit te bereiken, gaan we onder meer aan de slag met leveranciers. Grote merken willen invloed op de winkelvloer. Deze invloed kunnen wij bieden door een abonnement aan te bieden op vierkante meters die zij mogen vullen.”

Jonge ondernemer

Naast het shop-in-shop idee wil Sport 2000 het aantal vestigingen uitbreiden. Vijftien extra filialen moeten er de komende drie jaar worden geopend. “Om het jonge ondernemers wat makkelijker te maken, zijn we in gesprek met banken om de instap via een leaseconstructie minder hoog te maken”, aldus Evers.