TOP

Bezorgproblemen PostNL voorlopig niet opgelost

PostNL bezorgde in het tweede kwartaal van dit jaar na een lange tijd weer meer pakketjes dan het kwartaal ervoor en zag de omzet stijgen. Dit kwam vooral door een groei in buitenlandse klanten. Problemen met bezorging blijven het bedrijf echter parten spelen.

credit beeld: PostNL

PostNL verstuurde 3,3 procent meer pakketjes in het tweede kwartaal van 2023 vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. De omzet van het bedrijf steeg met 3 procent op jaarbasis tot 771 miljoen euro. In tegenstelling tot de pakketbezorging daalde de omzet van de gewone postmarkt opnieuw. De bezorging van de gewone post krimpt elk jaar met zo’n tien procent, omdat er steeds minder brieven worden verstuurd.

Het op tijd bezorgen van post en pakketjes blijft een uitdaging voor het bedrijf. “De bezorgkwaliteit ligt onder het vereiste niveau, hoofdzakelijk vanwege de krappe arbeidsmarkt”, aldus Herna Verhagen, de CEO van het postbedrijf, in het persbericht. “Dit heeft onze volledige aandacht.” Volgens Verhagen komt het bedrijf ongeveer duizend postbezorgers tekort; dit was eerder nog het dubbele aantal. PostNL heeft zo’n 25.000 postbezorgers in dienst.