TOP

Azië Outdoor boekt schitterend resultaat

Aantal beursbezoekers verdubbeld met meer dan 50 procent

Toen de deuren van de Azië Outdoor beurs afgelopen zondag sloten had het niet alleen een schitterend resultaat geboekt door meer dan 14.000 beursbezoekers te verwelkomen. Het is ook een nieuwe weg ingeslagen betreft zijn eigen ontwikkeling. De organisatoren, waaronder Knut Jeager, zijn erg blij dat ze al hun ambitieuze doelstellingen bereikt hebben: meer bezoekers, nieuwe bezoekers uit nieuwe regio’s en een opmerkzame stimulatie van OEM-ers (Original Equipment Manufacturer) op de beursvloer.

Met een uitbreiding van 43 standhouders, ze gingen van 245 naar 288, hadden ze bij Azië Outdoor al rekening gehouden met een hogere bezoekersopkomst. Het uiteindelijke aantal van 14.344 overtrof de allerhoogste verwachtingen. Inmiddels hebben ook Noord-Europeanen de weg naar de Chinese stad Nanking gevonden. Daarnaast bezochten veel kleinere handelaren de Outdoor voor het eerst.

De meeste van de 35 nieuwe outdoor merken waren OEM-ers die op zoek zijn naar een nieuwe markt voor hun uiteengebroken exportbedrijven. Deze nieuwe merken waren vooral interessant voor handelaren die zich willen concentreren op het lagere prijssegment. Azië Outdoor biedt de top van Europese en buitenlandse merken tegenwoordig een uitstekend platform voor de groeiende Outdoor markt.

Van de Outdoor exposanten heeft 80 procent inmiddels aangegeven dat ze in 2010 weer aanwezig zullen zijn. Een aantal heeft zelfs al een grotere ruimte geboekt. Het Nanking team en het europees team in Duitsland zijn ervan overtuigd dat ze in 2010 weer dezelfde goede cijfers kunnen behalen. Het ‘matchen’ van Europese merken met Aziatische distributeurs en het investeren in de uitwisseling van nieuwe markten zal volgens Oliver Schmid, Outdoor directeur Azië, de discussie items zijn voor de volgende beurs.