TOP

Asics op zoek naar normale vrouw

Asics is op zoek naar normale vrouwen die het gezicht willen zijn van de nieuwe campagne. Tijdens de Marathon van Parijs bleek de belangstelling hiervoor groot. Maar liefst 25 procent van alle deelneemsters gaf tijdens de 'Live Running Casting' aan wel model te willen staan.

Tijdens de Life Running Casting nam een team van 45 professionele fotografen, verspreid over vier castingplekken langs de route van de marathon, meer dan duizend foto’s van de geregistreerde vrouwelijke hardlopers. De uiteindelijke winnares, die eind mei bekend wordt gemaakt, wordt niet geselecteerd vanwege haar aantrekkelijke uiterlijk of figuur, maar vanwege de pure emoties en doelgerichtheid die ze uitstraalde tijdens het lopen van één van Europa’s grootste marathons.

                              

Vastberadenheid

Asics maakt voor de nieuwe campagne bewust geen gebruik van modellen. Volgens het runningmerk is schoonheid niet te vinden in een make-up tasje of een dieet, maar in de kracht, de vastberadenheid en het uithoudingsvermogen van een vrouw. Asics wil daarom normale, dagelijkse vrouwen gebruiken voor de campagne van de Ayami hardloopcollectie voor dames.

 

De winnares zal deze zomer model zijn in de volledig vergoede professionele fotosessie die ergens in Europa zal plaatsvinden. De foto’s worden gebruikt voor Ayami’s pan-Europese, multimedia lente-zomercampagne, onder andere voor winkelmateriaal, reclamedrukwerk, PR en online publicaties.