TOP

Amer Sports koopt het IJslandse kledingmerk Nikita

In lijn met hun strategisch beleid om sneller te groeien in het softgoods segment heeft Amer Sports het IJslandse dameskledingmerk 'Nikita' voor een onbekend bedrag gekocht.

Voor Amer Sports, het moederbedrijf van merken als Arc’teryx, Atomic, Salomon en Bonfire, biedt Nikita de aanvulling die ze nodig hebben. “Actiesportkleding is een grote en dynamische markt gedreven door jongeren die skaten, surfen en snowboarden. Met de komst van Nikita in ons portfolio kunnen we onze aanwezigheid in dit segment uitbreiden, spannende, authentieke producten op de markt introduceren en een nieuwe groep consumenten bereiken”, aldus Andy Towne, president Amer Sports Apparel in een interview met Sportswear International.

Over Nikita

Het IJslandse merk Nikita werd in 2000 opgericht door hoofdontwerpster Heida Birgisdottir. Het merk ontwerpt kleding ‘For Girls who ride’ en heeft een netto jaaromzet van ongeveer 8 miljoen euro. De Nikita collectie is verkrijgbaar in 1500 winkels in 30 verschillende landen en enkele online webwinkels. De omzet wordt echter met name gehaald uit Europa en enkele landen in Noord-Amerika en Azië.