TOP

Adidas verhoogt opnieuw prognose

Duits sportartikelen fabrikant Adidas heeft vorige week (donderdag 4 november) voor de derde keer dit jaar zijn verwachtingen voor heel 2010 naar boven bijgesteld. Het bedrijf verdubbelde tot nu toe de 2010 nettowinst van 225 miljoen tot 561 miljoen euro.

Het bekende merk met de drie strepen zegt de sterke comeback in 2010 te danken aan de verbeterde (wereldwijde) economische omstandigheden, positieve valuta-effecten en het eerder noodlijdende en weer oplevende merk Reebok. Het wereldkampioenschap voetbal en de toenemende retail aanwezigheid in Europa hebben tevens bijgedragen aan de omzetgroei en zal blijven bijdragen aan verdere groei, aldus het merk.

Sterke cijfers

Voor heel 2010 rekent Adidas nu op een nettowinst van 560 tot 565 miljoen euro. Ter vergelijking: in het crisisjaar werd er een winst gemaakt van 245 miljoen euro. Vandaar dat er voor het jaar 2010 op een winst gerekend werd van maximaal 550 miljoen euro. De omzet zal dit jaar naar verwachting met 8 procent stijgen tot meer dan 11 miljard euro. Ook voor volgend jaar verwacht Adidas een verbetering van de resultaten te zullen zien.