TOP

Abacus scoort op de golfbaan

Golfmerk Abacus doet het goed. Ondanks de recessie heeft het merk de afgelopen drie jaar een groei van zestig procent weten te realiseren.

Terwijl de Zweedse golfbranche in een dal zit en de golfclubs in dit land het aantal leden zien dalen, kan Abacus met tevredenheid terugkijken op het afgelopen jaar. De omzet steeg in 2009 naar 70 miljoen kronen (6,7 miljoen euro). “De reden waarom Abacus ondanks het economische klimaat succes heeft, is dat we jaar na jaar constante kwaliteit bieden. Klanten weten wat ze van ons mogen verwachten. Daarnaast helpt het dat Abacus een groot deel van de omzet buiten Zweden realiseert”, zegt Managing Director Sven-Olov Karlsson.

 

De golfkleding van Abacus wordt steeds vaker door topgolfers gedragen. Een van de hoogtepunten van 2009 was wat Abacus betreft de Solheim Cup in Chicago waarbij Abacus de kleding voor het Europese team verzorgde. Ook bij de European Tour viel Abacus op met drie overwinningen van golfers die door het merk worden gesponsord. Daarnaast heeft golfer Richard S Johnson gekozen voor Abacus evenals de nationale teams van Noorwegen en Denemarken.