TOP

Voormalige Tommy Hilfiger topmannen kopen meerderheidsbelang Denham

Fred Gehring en Ludo Onnink, voormalig Tommy Hilfiger Europe-topmannen, hebben een meerderheidsbelang genomen in Denham. Onnink wordt de nieuwe ceo, Gehring non-executive chairman en oprichter/mede-eigenaar Jason Denham richt zich als chief creative officer op het creatieve deel van het jeansmerk.

De grootte van het meerderheidsaandeel van Amlon Capital, de investeringsmaatschappij van Ludo Onnink en Fred Gehring, waarin ook het merk Karl Lagerfeld en kindermodelabel Vingino onderdeel van zijn, is nog niet bekend. Wel duidelijk is dat Onnink en Gehring, in 1996 mede-oprichters van Tommy Hilfiger Europe, per direct zijn aangesteld als respectievelijk ceo en non-executive chairman van Denham. Oprichter en mede-eigenaar Jason Denham, tot nu verantwoordelijk voor het creatieve en zakelijke deel van het bedrijf, gaat zich als chief creative officer volledig richten op de creatieve koers van het merk.

Business verdubbelen

“Het is een eer om twee internationaal ervaren leidinggevenden te verwelkomen”, laat Denham weten in een persbericht. “Ludo en ik hebben een lange zakenrelatie en vriendschap die teruggaat tot midden jaren tachtig. We hebben dezelfde visie over de ontwikkeling van Denham in de toekomst; inclusief het driejarenplan om de business te verdubbelen.” Denham vervolgt: “Daarnaast ben ik ongelofelijk blij met Fred, hij beschikt over een buitengewone expertise en een ongelofelijk track record in het bouwen van internationale merken.”

Ambitieus maar realistisch

Ludo Onnink laat op zijn beurt weten: “In de twintig jaar dat ik Jason ken, ben ik geinspireerd door zijn passie voor het product en design. “Ik ben de afgelopen jaren betrokken geraakt bij zijn onderneming en ik ben opgetogen om nu fulltime bij Denham aan de slag te gaan. Onze groeiplannen zijn ambitieus, maar realistisch en duurzaam tegelijkertijd.” Fred Gehring – die het bedrijf vooral van strategisch advies zal voorzien – noemt Denham sterk, gedreven en puur, met oog voor detail en kwaliteit.

Internationale expansie

De ontwikkeling van de internationale expansie wordt een van de speerpunten, geeft Gehring aan. “In vele opzichten wordt Denham ‘the next big thing’.” In Japan is het merk inmiddels vertegenwoordigd met 22 winkels. Voor de komende tijd staat verdere uitbreiding in Azië op de planning. Voor Europa richt het zich voornamelijk op Duitsland. Denham heeft onlangs een nieuwe ervaren sales-director voor die markt aangetrokken.