TOP

Virtueel surfen met O’Neill

O'Neill heeft een opvallende campagne bedacht om de nieuwe HyperFreak boardshort onder de aandacht van de doelgroep te brengen. Een augmented reality surfgame maakt het mogelijk om op virtuele golven te surfen.

Op www.oneill.com/game kan iedereen die in het bezit is van een webcam deelnemen aan de surfwedstrijd. Daarnaast is een HyperFreak advertentie van O’Neill nodig of een zogenaamde marker, die vanaf de website is uit te printen. Door de advertentie of de marker voor de webcam te houden, verschijnt een surfer op het scherm. Deze kan je laten surfen door de marker te bewegen. Hoe langer de surfer blijft staan, hoe hoger de score. Wie de virtuele golven het langst weet te trotseren, wint een reis naar de O’Neill World Cup of Surfing in Hawaï.

De augmented reality surfgame is een combinatie van augmented reality en online gaming. Augmented reality betekent dat elementen uit de echte wereld deel uitmaken van de virtuele wereld op het computerscherm. De campagne is gericht op jongens en mannen in de leeftijd van vijftien tot 35 jaar. Om de wereldwijde campagne succesvol te lanceren, worden diverse soorten media ingezet. De surfgame werd ontwikkeld door het Nederlandse Icemedia, dat verantwoordelijk is voor de technische realisatie van de surfgame. Het concept en de creatie zijn tot stand gekomen in samenwerking met het bureau Achtung, dat ook de website oneill.com ontwikkelt.