TOP

Verkoop via Amazon leverde MS Mode ‘niet veel’ op, achttiende winkel voor Only for Men en coutureshows Dolce & Gabbana live te volgen

De verkoop via Amazon valt MS Mode tegen, Only for Men opent zijn achttiende winkel en de coutureshow van Dolce & Gabbana in Florence zijn live te volgen. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 2 september.

Livestream shows Dolce & Gabbana

De haute coutureshows die het ontwerpduo Domenico Dolce en Stefano Gabbana vandaag en morgen geeft in Florence, zijn live te volgen op de websites van Dolce & Gabbana en Pitti Immagine. De shows maken deel uit van een driedaags evenement in de Italiaanse stad en is een eerbetoon aan de geschiedenis, de kunst en de ambachtelijke ateliers, aldus het persbericht. Aan de shows hebben 38 lokale ambachtslieden meegewerkt. Het Alta Sartoria-evenement op 2 september begint om 20.35 uur en het Alta Moda-evenement op 3 september start om 20.00 uur. Het is het eerste grote mode-event in Florence sinds de uitbraak van Covid-19. Hierdoor kon de mannenmodebeurs Pitti Uomo van afgelopen juni niet doorgaan.

Achttiende winkel voor Only for Men

Mannenmodeketen Only for Men opent op 14 oktober een winkel van 1.000 vierkante meter in winkelcentrum Makado in Beek. Het is de achttiende zaak van het modebedrijf, en de eerste winkel in Limburg, zo laat een woordvoerder weten. De winkel wordt ingericht volgens het nieuwste concept, met naast mode en lifestyle ook schoenen, accessoires en persoonlijke verzorging. De mannenmoderetailer bouwt aan een winkelnetwerk met landelijke dekking. De outlet aan de rand van Batavia Stad is uit het bestand gehaald. Deze bleek overbodig, aldus de woordvoerder. “Onze outlet in Lelystad hebben wij destijds geopend met het doel om vorige collecties met een mooie korting te kunnen verkopen. Door meer ontwikkeling en ervaring in onze inkoop, is een outlet niet meer noodzakelijk. De focus ligt op de winkels met ons ‘in één keer klaar’ concept, waar persoonlijke service, winkelgemak, maar ook goede deals centraal staan.”

Doek valt voor oudste Amerikaanse warenhuis

Na 194 jaar valt definitief het doek voor de oudste Amerikaanse warenhuisketen, Lord & Taylor. Het is niet gelukt een nieuwe investeerder te vinden, meldt Textilwirtschaft en daarom sluit het bedrijf zijn 38 overblijvende winkels. Het bedrijf was voornemens om te herstructureren en 24 winkels te sluiten, dat plan heeft het dus niet gehaald. De curatoren zijn meteen gestart met een grote uitverkoop van zowel de voorraden als het interieur. Lord & Taylor werd bijna 200 jaar geleden opgericht door Samuel Lord en George Washington Taylor. De eerste winkel openden ze aan de Lower East Side in Manhattan. Later verhuisde de flagshipstore van de keten naar Times Square in hartje New York.

MS Mode: ‘Verkoop via Amazon leverde niet veel op’

De verkoop via Amazon.nl heeft modeketen MS Mode niet veel opgeleverd, vertelt ceo Peter van Kampen aan RetailTrends. Dat blijkt ook uit onderzoek van MarketPlace Monitor van Maze-One, dat concludeert dat Amazon nog niet de verwachte impact heeft gemaakt in Nederland sinds zijn lancering in ons land in maart dit jaar. Dat maakt verkoop via dit platform echter niet overbodig, zegt Van Kampen erbij, want hij denkt dat winkeliers op een gegeven moment niet meer om het platform heen kunnen. “Als je praat over beleving dan is Amazon in ons segment natuurlijk niet het mooist. Maar goed, het is een fantastisch bedrijf en heel groot, dus we zullen er niet omheen kunnen.” Platforms als Bol.com en Wehkamp zijn volgens Van Kampen op dit moment belangrijker voor de bekendheid en extra omzet van MS Mode en hun andere merk America Today. Nadeel is dat het via een platform lastiger is om ‘je eigen identiteit over te brengen’, zegt de ceo. “Het draait vooral om functie. Het is snel en goedkoop, maar verder zit er weinig kraak en smaak aan.”

Foto: Pitti Immagine