TOP

C&A heeft nieuw logo, Nike lanceert zwangerschapscollectie en winkelpanden FNG in de uitverkoop

Het modeconcern C&A komt met een nieuw logo en een nieuwe slogan. Verder: de curatoren zoeken nieuwe huurders voor bijna honderd Belgische winkels van de FNG-groep en Nike lanceert zijn eerste zwangerschapscollectie. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 3 september.

C&A heeft nieuw logo en nieuwe slogan

Het nieuwe logo van C&A

‘Wear the Change’, dat is de nieuwe slogan van C&A. Dat schrijft het bedrijf in een persbericht. De kledingketen vernieuwt haar merkidentiteit en wil met de aangepaste merkclaim nog meer focussen op duurzaamheid, al blijft ook prijs centraal staan. Ook het logo en de huisstijl van het merk kregen een opfrisbeurt: de gekartelde rand – die een schelp moet voorstellen – rond de letters is weg, wat het logo directer en zelfverzekerder moet laten overkomen. De beelden die C&A in zijn campagnes gebruikt, horen vanaf nu eveneens “duidelijk en ongecompliceerd” te zijn. Als zijn doelgroep beschrijft C&A daarbij voortaan het “moderne, democratische midden van de maatschappij”.

Nike lanceert eerste zwangerschapscollectie

Sportmerk Nike lanceert zijn allereerste collectie van zwangerschapskleding. De collectie, Nike (M), kost tussen $ 45 en $ 85 en zal op 17 september online beschikbaar zijn. Het bevat vier producten, die volgens Nike zijn ontworpen om te voldoen aan de veranderende behoeften van vrouwenlichamen voor, tijdens en na de zwangerschap. De markt voor kleding die tijdens de zwangerschap wordt gedragen groeit en Nike probeert daarop in te spelen.

90 resterende winkelpanden FNG in de uitverkoop

De curatoren zoeken nieuwe huurders voor bijna honderd Belgische winkels van de FNG-groep, meldt RetailDetail. Vanaf een luttele 15.000 euro kunnen kandidaten een winkel overnemen, maar zelfs bij die habbekrats lijkt het potentieel beperkt. Geinteresseerden krijgen tot maandag de kans om te bieden op de resterende Belgische winkellocaties van FNG. Meer dan negentig panden worden door de curatoren geveild, waarbij kandidaat-huurders de volledige winkeluitrusting en het huurcontract kunnen overnemen. De banken gaan uit van bedragen vanaf 15.000 euro per vestiging, een peulschil in vergelijking met de dertig miljoen euro die FNG destijds bijvoorbeeld in de modernisering van de Brantano-winkels stak.

Freitag naar negen straatjes in Amsterdam

Het Zwitserse modelabel Freitag heeft winkelruimte gehuurd in de Runstraat 24A in Amsterdam. De winkel in de Runstraat wordt een monobrandstore en zal na een grondige verbouwing haar deuren openen voor het publiek in september. Freitag is in 1993 opgericht door de Zwitserse broers Marcus en Daniel Freitag en richtte zich in eerste instantie op het maken en produceren van waterdichte tassen. Door de jaren heen is het assortiment van Freitag verbreed naar een totaal lifestyle merk. Op dit moment zijn er wereldwijd 26 Freitag monobrandstores en wordt het merk verkocht bij circa 300 resellers.

Foto: C&A