TOP

V&D verdient weer met non-food

V&D heeft voor het eerst in tien jaar weer winst gehaald met de verkoop van het non-foodassortiment. Bestuursvoorzitter Mark McKeon verwacht zelfs eind dit jaar een nettowinst te halen. Dit meldt het Financieel Dagblad.

Volgens de bestuursvoorzitter trekt de markt weer aan en presteert V&D dit voorjaar boven de markt. De omzet is in de eerste drie maanden met 7,2 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Kleding kende zelfs een omzetstijging van een derde, tegenover een groei van de totale kledingbranche met 13 procent. “Onze laatste campagne, het Prijzencircus, heeft eind maart als kroon op de resultaten onze verwachtingen overtroffen. De eerste drie dagen hebben we een record bereikt van 9 miljoen bezoekers”, zegt McKeon in een persbericht.

Van etenswaren lag de verkoopstijging bij V&D 2 procent boven het landelijk gemiddelde. De cd’s en dvd’s deden het wat minder goed: de verkoop liep terug met 5 procent, tegenover 15 procent landelijk.

Goed nieuws voor Maxeda
Jarenlang haalde de keten vooral succes uit de La Place restaurants. Nu Non-food ook weer wat oplevert, is dit goed nieuws voor Maxeda, omdat het retailconcern al een tijdje te koop staat. “Voor de aankoop hebben zich meer kandidaten gemeld dan ik had verwacht”, zegt bestuursvoorzitter Mark McKeon in het Financieel Dagblad. Hij laat in de krant weten dat tien tot twintig financiële en strategische partijen uit binnen- en buitenland zich inmiddels hebben aangemeld.

V&D in de toekomst
V&D timmert flink aan de weg. Dit voorjaar worden shop-in-shops uitgebreid en nieuwe merken toegevoegd, onder andere van Mango, New Look, Silvan Heach en het kindermerk Cakewalk. Ook is de modeketen bezig met het uitbreiden en vernieuwen van La Place. De winkelketen streeft er verder naar om eind juni de ombouw van 62 vestigingen af te ronden.