TOP

Uniqlo naar Nederland: ‘dit is ons antwoord op het enorme mode-aanbod en de verspilling’

Komend najaar opent de eerste Uniqlo-winkel in Amsterdam. Tijdens een perspreview geeft Yuki Katsuta, hoofd research & development bij de Japanse formule alvast een inkijkje in het opvallende LifeWear-concept en de zoektocht naar perfectie, duurzaamheid en de Nederlandse consument. “Doorgaans doorloopt een product minimaal drie tot vier fittingsessies voordat het de beste pasvorm heeft.”
Vooruitlopend op de opening aan de hoofdstedelijke Kalverstraat gaf een delegatie van Uniqlo – waaronder Kohsuke Kobyashi, coo Uniqlo Nederland en Yuki Katsuta, hoofd research & development - afgelopen week een voorproefje aan de Nederlandse modepers. Belangrijk onderdeel hierbij was het voorstellen van het ‘LifeWear concept’, waarmee de retailer streeft naar de productie van ‘de perfecte kledingstukken’. Deze artikelen, waaronder de bekende kasjmier en merinowollen truien, de ultralichte donsjacks en jeans, moeten volgens de retailer voldoen aan drie eisen: ze moeten hoog in kwaliteit, functioneel en betaalbaar zijn. We vroegen Yuki Katsuta, hoofd research & development, om meer uitleg.   Kan

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de modebranche lezen Textilia

Abonneren