TOP

Tommy Hilfiger laat omzet PVH stijgen

Het New Yorkse modeconcern Phillips-Van Heusen realiseerde in de eerste maanden van het boekjaar 2010/2011 een omzetstijging van 81,5% naar 2,46 miljard euro. Reden hiervoor is de sterke groei van de nieuwe telg Tommy Hilfiger.

De omzet van Tommy Hilfiger steeg in deze periode naar 86 miljoen euro. De groei, van het in mei overgenomen modebedrijf, lag in Europa en Noord-Amerika boven verwachting. Alleen al in het derde kwartaal lag de omzet van 488,52 euro, 34,49 euro hoger dan verwacht. Ook Calvin Klein wist een flinke omzetgroei te realiseren van 17,8 % naar 293,92 miljoen euro. Het Heritage Brands-gedeelte, waaronder Arrow, Izod en Van Heusen boekte een omzetgroei van 10% naar 90 miljoen euro. Met het nieuw opgerichte PVH-Europe wil PVH Arrow sterk op de Europese markt neerzetten.

Overname
De prognose van de totale omzet ligt dit jaar volgens het modeconcern op 3,2 miljard euro. Ook de winst zal hoger uitvallen dan verwacht, meldt PVH. Kosten voor de overname en integratie van Tommy Hilfiger leidden in de eerste maanden tot een nettoverlies van 1,4 miljoen euro. Philips-Van Heusen kocht Tommy Hilfiger in mei voor 2.2 miljard van Apax Partners.

Lees in de komende mannenmodespecial het uitgebreide interview met president van PVH-Europe Michael Arts.