TOP

Timberland lanceert werkmanslaars met een twist

De stoere werkmanboot van outdoor merk Timberland is onderhanden genomen door designer Nadège Winter. Het resultaat is een collectie yellow boots gecustomised met gerecycleerde stoffen.

Met de Nadège Winter Collection wil designer en journaliste Nadège Winter in samenwerking met Timberland duurzaamheid promoten. Om de Timberland yellow boot te pimpen zocht ze contact met de Britse liefdadigheidsinstelling TRAID (Textile Recycling for Aid and International Development). Deze stichting zamelt kleding in en ondersteunt met de opbrengst milieuvriendelijke en duurzame projecten. Nadège Winter selecteerde bij TRAID de meest vrouwelijke stofjes met diverse prints waarmee ze de kraag van de Timberland boot, het volledige bovenstuk of boven- en achterpand aankleedde.

Milieubewust
De milieuvriendelijke herinterpretatie van de bekende werkmanslaars van Timberland zal vanaf september in een beperkte oplage te koop zijn. Elk paar uit deze limited edition collectie is volgens het merk uniek en genummerd en vervaardigd uit milieubewuste materialen. Het leder is afkomstig uit een leerlooierij met gouden label, de zool is vervaardigd uit natuurlijk rubber en dankzij TRAID is er gebruik gemaakt van gerecycleerde stoffen.

Over Nadège Winter
Nadège Winter is de oprichter van het communicatie- en eventbureau ‘Nadège Winter Agency’. Daarnaast is ze designer bij ‘Wool and the Gang’, een milieuvriendelijke breigoedcollectie, en schrijft ze voor tijdschriften als Jalouse en Grazia en de blog Greenkiss. Eerder was ze werkzaam als communicatiedirecteur bij Colette en Le Palais de Tokyo en label-manager bij een platenfirma.