TOP

Thuiswinkel.org start onderzoek ‘Shopping 2020’

Thuiswinkel.org gaat een branchebrede visie ontwikkelen op online verkoop in de toekomst. Het bedrijf doet dit met het onderzoeksprogramma Shopping 2020.

Thuiswinkel.org wil met het onderzoeksprogramma Shopping 2020 een branchebrede visie ontwikkelen voor de online verkoop in de toekomst. De organisatie pakt het dit keer anders aan dan bij andere projecten. 180 experts uit het werkveld gaan een half jaar lang aan de gang met de materie.

Experts
Voor de experts zoekt thuiswinkel.org gezocht naar vakexperts uit het bedrijfsleven, wetenschap en overheid. De organisatie werkt in het onderzoek samen met andere brancheorganisaties. De leden van Thuiswinkel.org worden ook bij het project betrokken. Zij kunnen zich aanmelden om zo aan één van de achttien expertgroepen deel te nemen.

Doel
Het bedrijf wil met het initiatief niet alleen een visie creëren, maar ook een duidelijk actieplan opstellen voor verschillende branches en individuele bedrijven. Jorij Abraham is als manager onderzoek & advies verantwoordelijk voor de opzet en begeleiding van het onderzoeksprogramma. “E-commerce verandert in hoog tempo. Het gaat van single naar omnichannel, het buitenland lonkt en diensten worden digitaal, daar moeten we op inspelen”, aldus Abraham.

Presentatie van de resultaten
De kick-off van het onderzoeksprogramma is op 13 juni tijdens het werkcongress Shopping Tomorrow. In september is het tweede Shopping Today congres, wat voorheen het Thuiswinkel Update event was. Hier worden alle onderzochte trends van de expertgroepen  gepresenteerd aan de leden van Thuiswinkel.org en betrokken brancheorganisaties, die vervolgens kunnen meestemmen en discussiëren over de trends. De eindresultaten worden vervolgens gepresenteerd op het congres Shopping Together op 16 januari 2014.