TOP

Runnersworld sleept ING Retail jaarprijs in de wacht

De winkelformule Runnersworld is door het Nederlands publiek gekozen tot winnaar in de categorie 'Sport' van de Retail Jaarprijs Nederland 2010.

De Nederlandse consument blijkt graag te winkelen bij sportketen Runnersworld. De winkelformule van inkooporganisatie Euretco werd gekozen als de beste sportwinkelketen van Nederland. Volgens Karin van Rijswijk, verantwoordelijk voor de marketing en reclame van Runnersworld, is de uitkomst van de verkiezing te danken aan de vakmanschap van hun 25 franchisers: “We zien dat terug in de beoordelingen van het publiek. Runnersworld wint het op deskundigheid en service. Dat is opmerkelijk want over de hele linie in de detailhandel blijkt de consument juist vooral oog te hebben voor de prijs.” Het nieuwe logo van de keten, interieur up-date en een Runnersworld community hebben volgens haar  tevens bijgedragen aan de uitslag.

Nummer 2

Ook bij grote marktspeler Sport 2000 (120 vestigingen) heerste eveneens groot enthousiasme over het winnen van de tweede prijs. Volgens directeur formules bij Eureto, Steve Evers, is de behaalde tweede plaats een aanmoediging om de verbeteringen die ze aan het doorvoeren zijn, extra kracht bij te zetten. “Op de winkelvloer komt nog meer aandacht voor presentatie, in de logistieke keten gaan we nog dichter op de bal spelen en we investeren in de opleiding van winkelpersoneel.”

 

Voor Runnersworld is nu het wachten op 11 november 2010. Dan wordt namelijk de ‘Overall publiekswinnaaar’ bekendgemaakt van de 26 retailcategorieën die de ING Retailjaarprijs telt.