TOP

Rotterdamse mannenmodezaak LokalHeroz failliet

Eigenaar van LokalHeroz, Joël Ferdinandus, moest woensdag 22 mei faillissement aangevragen bij de rechtbank van Rotterdam. De economische crisis en werkzaamheden in winkelgebied De Meent deden de ondernemer de das om.

Ondanks de vele positieve reacties van klanten, de media-aandacht en het winnen van branche-/ondernemersprijzen (ING-retailjaarprijs 2009/Ketelbinkieprijs 2010) is LokalHeroz er niet in geslaagd om tot een gezonde bedrijfsvoering te komen.

De stijgende lijn, ingezet na de opening in maart 2008, is niet voldoende gebleken om de negatieve gevolgen van de financiële crisis te doorbreken. “De terugval van de omzet tijdens de vele werkzaamheden in het winkelgebied rondom de Meent en de tegenvallende resultaten van het 1e kwartaal 2013 zijn de toch al precaire liquiditeitspositie van LokalHeroz funest geworden”, vertelt eigenaar en oprichter Joël Ferdinandus.

“Tevens zijn een mislukte overnamepoging in 2012 en het niet rond krijgen van de benodigde extra financiering om een online winkel te ontwikkelen, mede oorzaak dat LokalHeroz niet de noodzakelijke volgende stap heeft kunnen zetten.”

Hoe verder?
Het personeel is inmiddels op de hoogte gebracht. Met het faillissement van LokalHeroz gaan vier arbeidsplaatsen verloren. Op dit moment wordt onderzocht of en in welke vorm de activiteiten van LokalHeroz gecontinueerd kunnen worden.

Over LokalHeroz
LokalHeroz is een ‘all inclusive store for men’ gevestigd in het Laurenskwartier, het hippe winkelgebied rondom de Laurenskerk in Rotterdam. Het merkenpakket van LokalHeroz is geselecteerd op kwaliteit en authenticiteit en staat garant voor een individuele stijl. Deze nieuwerwetse winkel met ouderwetse gezelligheid ontvangt klanten in een huiselijke sfeer, zodat zelfs de man die niet van winkelen houdt zich meteen op z’n gemak voelt. De unieke mix van kleding, kunst en koffie, in combinatie met interieurdesign, accessoires en gadgets, maakt het urenlang slenteren van winkel naar winkel overbodig. De unieke benadering die kenmerkend is voor het LokalHeroz-concept en het persoonlijk stijladvies trekt sinds de start in 2008 ook ver buiten de stadsgrenzen aandacht van media, retailspecialisten en klanten die iets meer
zoeken.