TOP

Recordomzet voor Intersport in 2012

Voor de internationale sportformule Intersport was 2012 een recordjaar, met een omzetstijging van 3%. De verkopen kwamen uit op 10,2 miljard euro; het hoogste omzetbedrag dat het bedrijf sinds het ontstaan in 1968 heeft geboekt.

Intersport wist in 2012 vooral te groeien in de segmenten voetbal (dankzij het EK in Polen en Oekraïne), hardlopen en fitness. De verkoop van winterartikelen liet ook een groei zien door het aanhoudend koude weer in januari en februari en de omzet in het outdoor-segment bleef op het hoge niveau van de voorgaande jaren. Ook de overname van de Amerikaanse retailformule The Athlete’s Foot droeg bij aan de omzetgroei.

Groeimarkten

Intersport, dat met ruim 5400 winkels actief is in 41 landen, noteerde de sterkste omzetgroei in Oostenrijk, Canada, Finland, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Zweden en Oost-Europa. Uitbreiding naar nieuwe markten staat op de planning. In augustus 2013 openen de eerste drie Intersport-winkels in China, in het najaar gevolgd door de eerste winkel in Marokko en in 2014 staan drie winkelopeningen gepland in Belarus (Wit-Rusland).

Verwachting 2013

Intersport verwacht dat de omzet in 2013 op hetzelfde niveau blijft als in 2012. Dit gezien de economische crisis en het slechte weer in de eerste helft van het jaar, naast het feit dat er dit jaar geen grote internationale sportevenementen op de kalender staan.