TOP

Rebranding voor Selected Homme en Selected Femme

Selected Femme en Selected Homme hebben een rebranding ondergaan. De toekomstige collecties zijn tijdloos en minder modegevoelig en het logo is vernieuwd. Dat meldt Bestseller in een persbericht.

Het Deense modemerk herdefinieert een groot deel van het bedrijf. Er is onder andere opnieuw nagedacht over het concept ‘tailored’, om dit toegankelijk te maken voor iedereen. Daarbij draait het om de klassiekers, waarbij niet elke trend wordt gevolgd en de focus ligt op duurzaamheid, zo meldt het bedrijf.

Kwaliteit

Collecties worden opgesplitst in vier lifestyles: Tailored Black, Tailored Grey, Tailored Blue en Tailored White. De nieuwe en aankomende collecties zijn ontworpen rond tijdloze items van hoge kwaliteit. “We streven naar kwaliteit boven kwantiteit”, zegt brand director Peter Kristiansen.

Monogram

Daarnaast heeft Selected een vernieuwd logo en is er monogram ontworpen dat refereert aan de ‘moderne inspiratie en tijdloos vakmanschap’. De presentatie van de nieuwe richting is op woensdag 12 augustus tijdens de Copenhagen Fashion Week.

Foto’s: Bestseller/ Selected Femme / Selected Homme SS2021