TOP

Reactie Mystery shopper Gentlemen Mode in Oud-Beijerland *

Voor de onlangs verschenen special mannenmode ging onze mystery shopper op bezoek bij Gentlemen Mode in Oud-Beijerland. Wat waren de bevindingen en hoe reageerde de eigenaar?

Maar liefst een 9- krijgt mannenmodewinkel Gentlemen Mode van Textilia’s mystery shopper. Toch vindt eigenaar Henk Preesman dat minnetje ‘wel een beetje jammer’. “Je wil natuurlijk dat het perfect is. Iedere dag moet alles kloppen. Maar het is zeker een mooi cijfer.”

Verkleinend effect

Van het concept – een duidelijke indeling in verschillende segmenten – tot aan de visual merchandising, de service en het assortiment: Gentlemen Mode scoort op alle gebieden een 9. Alleen de etalage blijft wat achter met een 6,5. “Aan de voorkant van de winkel, het front, is niet te zien dat Gentlemen Mode een ruim opgezette zaak is,” is het commentaar van de mystery shopper. “De etalages zijn bescheiden met smalle ramen, en de kleurschakering op het front heeft een verkleinend effect: het ene gedeelte is lichtgrijs geschilderd en het andere donkergrijs. Ook is de entree weinig imposant. Eenmaal binnen geldt: niets is wat het lijkt.” 

Preesman begrijpt het commentaar wel. “Het zou misschien wat opvallender kunnen. Maar ik ben wel heel blij met het positieve commentaar op het personeel. Uiteindelijk wil je dat je personeel er echt staat, ook op dagen dat je er zelf niet bent.”



Eindoordeel

Het eindoordeel van de mystery shopper:

“Gentlemen Mode is een bijzonder fijne winkel om te kopen. De architectuur met de verschillende ruimtes en hoekjes creëert een prettige, besloten en verrassende atmosfeer. De displays en presentaties inspireren en het assortiment is breed. De winkel is licht en open doordat er handig is gewerkt met het doorzicht naar de eerste etage. De paskamers bevinden zich op verschillende plekken in de winkel waar klanten worden geholpen. Er is reuring en er gebeurt veel in de winkel zonder dat dat echt opvalt. De medewerkers lijken op de brede doelgroep te zijn geselecteerd, de leeftijd varieert van 20 jaar tot 50+. Al deze positieve aspecten zorgen ervoor dat je de zwakke etalages al snel vergeet.”