• No products in the cart.
TOP

Dit is de reactie van Deense Kroon op de beoordeling van de mysteryshopper


Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mysteryshopper zelfstandige (web)winkels op een aantal vaste punten. De mysteryshopper bezocht in augustus 2019 de webshop www.deensekroon.nl. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

In augustus bracht de mysteryshopper een bezoek aan de webwinkel www.deensekroon.nl en gaf als eindoordeel een 7. Voor techniek en veiligheid en de social mediakanalen kreeg de webshop zelfs een 8. Over de gebruikersvriendelijkheid en het assortiment was de mysteryshopper minder te spreken: “Hoewel de verschillende hoofdcategorieën (Dames, Heren en Lifestyle) worden onderverdeeld in subcategorieën met producten, heeft niet elk van die categorieën een even groot assortiment. Onder Jumpsuits bij Dames hangt bijvoorbeeld maar één product. Dit wekt de indruk dat de shop met name dient ter ondersteuning van de fysieke winkel, niet als een aparte entiteit op zich,” aldus Mysteryplus, het bureau dat de mysteryshopbezoekjes voor Textilia uitvoert. Deense Kroon heeft naast de webshop ook een fysieke winkel in Eindhoven. “Ik vind het heel fijn dat jullie onze webshop hebben bezocht. Er zijn verschillende tips uitgekomen die zeker bruikbaar zijn en we gaan dit op de to-do-lijst zetten wat betreft webshopverbeteringen,” vertelt Iris Minkenberg, eigenaar van Deense Kroon.

Persoonlijk advies

De fysieke winkel staat dan ook voorop, zo legt Minkenberg uit: “De webshop is echt een aanvulling op onze zaak. Wat ik vaak merk is dat klanten eerst online kijken wat we hebben en dan naar de winkel komen om te passen. We opereren in het middensegment, en onze kleding vraagt erom om gepast te worden. Wanneer klanten bij ons in de winkel komen, kunnen we persoonlijk advies geven en vragen zo goed mogelijk beantwoorden. In een webshop is dat lastig, je kunt niet hetzelfde doen dan in de zaak. Online functioneert voor Deense Kroon als de tweede winkeletalage.”

Minimalistisch

De kritiek die de mysteryshopper heeft op de erg minimalistische homepage, begrijpt Minkenberg: “Maar dit is wel een bewuste keuze geweest van ons. Het grootste deel van onze online bezoekers komt via mobiel binnen, dus voor ons was het belangrijk dat de mobiele versie er goed uitziet. Op mobiel ziet de webshop er overzichtelijk en clean uit, ik ben het er wel mee eens dat de desktop-versie die sfeer mist. Daar gaan we de komende tijd ook zeker mee aan de slag.”

Persoonlijke touch

De mysteryshopper complimenteert de winkel wel op het social media-gebruik, waarbij als tip gegeven wordt de persoonlijkheid van de socialposts door te trekken naar de webshop: “Dat vind ik een goede tip. We gaan bijvoorbeeld twee keer per jaar naar Kopenhagen en vertellen onze klanten daarover. Dat soort dingen zijn ook leuk om op de website te brengen.”

Onrealistisch

Er zijn ook tips die voor de eigenaar niet uit te voeren zijn, zo vertelt ze over de aanvulling van productfoto’s: “Als je per product foto’s wil maken van de voor- en achterkant en ook nog met een model, dat is heel tijdrovend en kost zo veel geld. Wij werken met kleine maatseries en een hand-picked collectie. Van sommige items hebben we maar 6 stuks. Dat staat dan totaal niet in verhouding met de kosten voor een fotoshoot. Voor grote webshops is dat makkelijker, die maken in bulk foto’s en zetten die in één keer online. Voor een kleine ondernemer is dat onrealistisch.”