TOP

Reactie Bylotte.nl op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper winkels en webshops op een aantal vaste punten. Bylotte.nl werd in maart 2016 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Bylotte.nl kreeg als eindoordeel een 7,5 van onze mystery shopper. De webshop van de vrouwenmodewinkels Marilot in Nuenen en Marilot by Lotte in Eindhoven scoort met de stylingtips, het gebruik van één model voor de presentatie van de kleding en het aanbod van complete outfits. De beleving uit de fysieke winkels kan volgens de mystery shopper nog veel meer worden doorgevoerd in de webshop. Een mobielvriendelijke versie van de webshop is ook een stevige aanrader.

Verrast

“We zijn blij verrast met dit rapport”, reageert Wil Drijvers, medeoprichter van Bylotte.nl. “Vooral omdat we op dit moment bezig zijn met de restyling van de webshop. Alle aandachtspunten die genoemd worden door de mystery shopper, hadden we zelf ook al opgemerkt en worden verbeterd.”

Nieuw concept

“Vorig jaar hebben we een stagiaire onderzoek laten doen onder onze klanten en toen hoorden we ook dat de uitstraling van de webshop niet past bij het aanbod. Dat hebben we serieus genomen. We hebben een reclamebureau in de arm genomen om de webshop op de schop te nemen en dat kwam met een heel leuk concept. Iedereen aan wie we het laten zien, reageert meteen met: wow!”

Uitstraling

“De uitstraling wordt heel anders en sluit straks beter aan op het niveau van de merken die we verkopen. Er komt een nieuw logo en andere fotografie. Minder statisch, maar spontaner en reportageachtig. Nog steeds aangevuld met de foto’s van voor- , zij- en achterkant, want dat is wel wat de klant wil zien van een product.”

Mobiel

“De klant hoeft straks niet meer per se een account aan te maken bij een bestelling. Ook wordt de webshop beter leesbaar op een mobiel apparaat, want door Google Analytics weet ik dat veel mensen onze site vanaf een mobiel apparaat bezoeken. Vanaf de herfstcollectie 2016 hopen we live te zijn met de nieuwe webshop.”

Advies

“De wisselwerking met onze fysieke winkels blijft belangrijk. Wij zien dat mensen kleding graag willen zien en voelen en dat persoonlijk contact wordt gewaardeerd. De kracht in onze winkels is het advies over het maken van sets, dat voeren we in de webshop door met de stylingtips. Webshopklanten hebben behoefte aan nog meer informatie, want we worden veel gemaild en gebeld. We zouden daar nog wel meer mee willen doen, bijvoorbeeld via events in de winkels.”

Bylotte.nl werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Bylotte.nl lees je in Textilia 5, die op 20 mei 2016 verschijnt.

Wil je dat onze mystery shopper ook jouw winkel of webshop (onaangekondigd) bezoekt en uitgebreid beoordeelt? Je kunt je opgeven door te mailen naar r.kwaak@mybusinessmedia.nl.