TOP

Only For Men komt met miniwarenhuis voor mannen

Only For Men lanceert in maart 2011 een geheel vernieuwd concept. De mannenmodeketen vormt het bestaande concept om naar een miniwarenhuis voor mannen met een business, casual, schoenen en jeanscollectie. Ook verkoop de keten sinds kort online.

Mede-eigenaar Arthur Feenstra: “We veranderen Only For Men naar een klein warenhuis waar alles voor de man te koop zal zijn. Zo voegen we een jeansafdeling met bekende A-merken en een flink aanbod in schoenen toe aan het bestaande concept. Ons filiaal in Ede wordt momenteel gerestyled in samenwerking met interieurbouwer Vorm Martini, waarmee we verschillende belevingswerelden creëren. Dit concept zal de komende jaren verder worden uitgerold. De winkel gaat trouwens in de eerste week van maart open.”

Jullie opende onlangs ook een webshop, hoe verliep de opstart?
“Mensen die denken ‘dat doen we wel even’ hebben het mis. Ook wij hebben dit enigszins onderschat. Met name de opstart is een heel andere materie dan een winkel openen. Voor een winkel koop je interieur, neem je personeel aan en is het een kwestie van je concept doorvertalen. Een webshop vereist hele andere eisen. Hoe willen we gevonden worden? Hoe zetten we de artikelen op het web? Welke aanbiedingen plaatsen we? Gaan we alle productgroepen verkopen? Ook aan de logistieke kant komt er heel wat bij kijken. De voorraden moeten we plaatsen in ons huidige magazijn, welke door onze flinke groei eigenlijk te klein is.”

Wie gaat de backoffice regelen?
“Dit gaan we zelf doen. Ons systeem verwerkt alle opdrachten automatisch in ons voorraadsysteem. Onze webbouwer Divide heeft overigens de site zo gebouwd dat we alles in eigen beheer kunnen onderhouden.”

Wat verwachten jullie van de verkoop via het net?
“We zijn er vol voor gegaan en zeer tevreden over de resultaten van de afgelopen weken. Maar eigenlijk begint het onderhoud nu pas. Zo moet je er voor zorgen dat klanten je goed weten te vinden en de site dient wekelijks, zo niet dagelijks, geüpdatet te worden. Filtering en aanbiedingen moet duidelijk zijn, ga zo maar door.”

Wat is het uiteindelijke doel?
“De webshop een verlengstuk worden van onze formule met uiteindelijk een omzet gelijk aan één van onze stenen winkels. Daarnaast willen we een stukje extra service aan onze klant aanbieden en meer landelijke bekendheid krijgen.”