TOP

Onderzoek: hoe beïnvloedt jouw motivatie de waarde van je bedrijf?

Waarom is de ene onderneming meer waard dan de andere, terwijl de omstandigheden vergelijkbaar zijn? De Erasmus Universiteit onderzoekt of de motivatie, gezondheid en ondernemersgeest van de ondernemingsleiding een rol spelen bij de financiële waarde van een onderneming in de modebranche.

Het onderzoek is een initiatief van het kenniscentrum voor het midden- en kleinbedrijf van de Erasmus Universiteit en de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NEMACC). Deelname staat open voor zowel de eigenaren van ondernemingen als voor filiaalmanagers. Voor beide categorieën is een eigen vragenlijst ontwikkeld.

Klik hier voor het onderzoek voor eigenaren.

Klik hier voor het onderzoek voor filiaalmanagers.

De anonimiteit van deelnemers is gewaarborgd doordat zij een zelf te verzinnen pseudoniem op moeten geven. Om de waarde van de onderneming mee te kunnen nemen in het onderzoek, wordt aan het einde van de vragenlijst gevraagd of er contact mag worden opgenomen met de accountant voor de financiële gegevens. De accountant krijgt geen inzage in de antwoorden op de vragenlijst en de financiële gegevens worden door de onderzoekers op basis van het pseudoniem gecombineerd met de onderzoeksgegevens.

 Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 12 minuten. Deelnemer ontvangen de resultaten van het onderzoek, waarmee ze hun voordeel kunnen doen. De uitkomsten van dit onderzoek zullen ook in Textilia worden gepubliceerd.