TOP

Omzet Armani Group gestegen

De Armani Group heeft in boekjaar 2008 een omzetgroei van 1,5% gerealiseerd ten opzichte van 2007. Dit komt neer op €1,6 miljard. De wholesale-opbrengten, inclusief licentieproducten, stegen met 6,6% tot €2,5 miljard

Ondanks alle positieve cijfers is de EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) wel gedaald, met 14,6% tot €303.2 miljoen. Dit betekent dat de verdiensten, voor aftrek van interest, belastingen en afschrijvingen, zijn afgenomen. 

Volgens Giorgio Armani lijdt het geen twijfel dat 2008 een moeilijk jaar was voor de mode- en luxemarkt. “Desondanks, de goede resultaten die zijn behaald door de Armani Group tonen nogmaals de kracht van ons merk en bevestigen ons solide bedrijfsstructuur,” aldus Armani in een persbericht.

Een onderdeel van deze bedrijfsstructuur blijken forse investeringen te zijn. In 2008 investeerde de Armani Group  €170 miljoen, €75 miljoen meer dan in 2007. Dit geld werd besteed aan de opening van 50 nieuwe winkels, waardoor de teller nu wereldwijd op 539 staat.

Armani is vooral populair in China, hier steeg de verkoop met 30%. Ook in Europa gaat het goed, met een verkoopstijging van 8%. Alleen in thuisland Italië en Japan werd er minder afgezet, met beiden een daling van 4%.